فرهنگ و هنر

فیلم‌نامه “اوپنهایمر” کریستوفر نولان در آمازون به فروش می‌رسد

فیلم‌نامه “اوپنهایمر” کریستوفر نولان در آمازون به فروش می‌رسد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از ورایتی، این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی» اثر کای برد و مارتین جی شروین، برندگان جایزه پولیتزر ساخته شده است و داستان قطعی جی رابرت اوپنهایمر، معروف به پدر بمب اتمی را روایت می‌کند.

 “اوپنهایمر” با بازی کیلیان مورفی به عنوان دانشمندی گمنام، از کتاب زندگی نامه ۷۰۰ صفحه ای اوپنهایمر اقتباس شده است و دورانی را روایت‌ می‌کند که او در کمبریج حضور داشت و در آنجا به عنوان یک اعجوبه فکری شهرت یافت. 

اوپنهایمر به عنوان یک فیزیکدان، کمک‌های قابل توجهی به مکانیک کوانتومی و فیزیک نظری کرد و احترام زیادی را در میان هم‌نسلان خود به دست آورد.

فرش قرمز فیلم تازه کریستوفر نولان به دلیل اعتصابات سراسری لغو شد

روایت این فیلم با شروع جنگ جهانی دوم، زمانی که اوپنهایمر به‌عنوان مدیر علمی پروژه منهتن منصوب شد، چرخش چشمگیری پیدا می‌کند؛ پروژه‌ای دولتی و فوق سری که هدف آن توسعه اولین بمب اتمی بود.

رهبری و مهارت‌های سازمانی اوپنهایمر برای این پروژه که با بکارگیری تسلیحات هسته‌ای ویرانگر در هیروشیما و ناکازاکی به اوج خود رسید، بیش از ۲۰۰۰۰۰ ژاپنی را کشت.

وقتی کای برد نویسنده کتاب «پرومته آمریکایی» فیلمنامه نولان را خواند، از وفاداری او به این کتاب شگفت‌زده شد. اقتباس نولان توانسته بود آنچه را که همواره برای مارتین جی شروین مهم بود، ثبت کند و آن، پارادوکس‌های موجود در دل شخصیت اوپنهایمر و جزئیاتی بود که با دگرگونی‌های عظیم تاریخ جهان همراه شد.

/

 

 

 

 

 

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا