علمی و فناوری

خودروی زرهی نسل پنجم ترکیه در عربستان‌سعودی!/ عکس

خودروی زرهی نسل پنجم ترکیه در عربستان‌سعودی!/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، خودروی زرهی نسل پنجم ترکیه «PARS ALPHA 8X8» برای اولین بار در نمایشگاه جهانی دفاع در عربستان سعودی رونمایی شد.

نایل کورت، مدیرکل شرکت تولیدکننده این خودروی زرهی به خبرنگار آنادولو گقت که این یک خودروی زرهی نسل پنجم است.

کورت با تاکید بر اینکه این خودروی زرهی یک نقطه اوج در ماجراجویی ۳۵ ساله آنهاست، گفت: دستاوردهای تکنولوژیکی، دانش، تجربیات بی شمار مشتریان و بازخوردهای میدانی که در این فرآیند به دست آورده‌ایم؛ در نهایت، خودروی زرهی را با در نظر گرفتن تمام تهدیدات متقارن و نامتقارن که در منطقه وجود دارد، طراحی کرده و توسعه دادیم.

خودروی زرهی نسل پنجم ترکیه در عربستان‌سعودی!/ عکس

وی با بیان اینکه این خودروی زرهی شاهکار آنهاست، افزود: «این خودرو مزایای زیادی نسبت به رقبای خود و مشابه آن در دنیا دارد. از این نظر، ما نام خودروی خود را پارس آلفا گذاشتیم تا شخصیت پیشرو آن را منعکس کند و آن را در نمایشگاه جهانی دفاع که در عربستان سعودی برگزار شد، معرفی کردیم».

کورت درباره ویژگی‌های این خودروی زرهی گفت: در خودروهای رزمی زرهی معمولی اعم از چرخ دار و ردگیر، یک محفظه در جلو که راننده در آن می‌نشیند، یک محفظه گروه قدرت در کنار آن و یک محفظه جداگانه در عقب وجود دارد.

وی افزود: قسمتی در جلو وجود دارد که هم راننده و هم در صورت تمایل تیرانداز، فرمانده یا پرسنل دیگر می‌توانند به صورت دو نفره و با زاویه دید بیش از ۱۸۰ درجه در آن بنشینند.

کورت تاکید کرد که سطح حفاظت از بالستیک و مین این خودرو نسبت به دیگر خودروهای زرهی بیشتر است.

منبع: anews

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا