خوزستان

دومین روز از قطعی آب اهواز سپری شد/ سیستم مدیریتی آبفا چشم‌انتظار تحول

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، صبح روز گذشته در پی بارندگی و وقوع آبگرفتگی در شهر اهواز، شهروندان از بوی نامطبوع و قطعی آب لوله‌کشی در برخی مناطق خبر دادند.

شرکت آبفا اهواز روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل پاره ای تعمیرات و رفع شکستگی خط انتقال ۶۰۰ میلی متر آب غرب اهواز، مناطق غربی شهر از ساعت ۲۳ دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱ لغایت ۶صبح سه شنبه دچار افت فشار و بعضا قطعی آب خواهند شد.

در این اطلاعیه از کلیه شهروندان تقاضا شده بود نسبت به ذخیره سازی و مدیریت مصرف آب اهتمام ورزند.

قطعی آب در اهواز محدود به ساعات اعلام شده از سوی شرکت آبفا نبود؛ این مشکل از صبح دوشنبه آغاز شد و تا عصر سه شنبه همچنان ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، مشکلات آب و فاضلاب به عنوان بزرگترین مشکل زیرساختی استان همواره در طول سال گلایه‌های شهروندان را در پی داشته و اعتبارات قابل توجهی از سوی دولت جهت اصلاح آن تخصیص یافته است.

از سوی دیگر پیشرفت لاکپشتی پروژه‌های آب وفاضلاب و حفاری‌های رها شده در نقاط مختلف شهر موجب شده تا تغییر سیستم مدیریتی شرکت‌های آبفا اهواز و خوزستان و انتصاب مدیران کارآمد به مطالبه عمومی مبدل شود.

رودخانه کارون درحالی یکی از منابع تامین آب شرب اهواز است که به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب تنها در مقطع شهر اهواز وارد رودخانه می‌شود.

وی افزود: در دی ماه  سال ۹۸  مقرر شده بود که شرکت آبفا اهواز با ایجاد کلکتوری به صورت موقت از ورود ۶۰  هزار مترمکعب فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری کند اما این مهم هنوز انجام نگرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همه شهرستان هایی که در محدوده رودخانه کارون و دز قرار دارند پساب فاضلاب را به درون این رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند.

اشرفی با اشاره به تخلیه پساب کشاورزی در رودخانه‌های کارون و دز، بیان کرد:  کانون پساب‌های متمرکز کشاورزی شرکت‌های هفتگانه کشت و صنعت نیشکر هستند.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا