اخبار روز

وزیر صنعت: تولید خودرو افزایش می‌یابد/ برنامه‌ریزی ‌برای تولید خودروهای برقی

وزیر صنعت: تولید خودرو افزایش می‌یابد/ برنامه‌ریزی ‌برای تولید خودروهای برقی

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سمنان، عباس علی‌آبادی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار داشت: سمنان از حیث نیروی انسانی، استان بسیار غنی و بسیار ارزشمندی‌ است و بزرگترین پتانسیل این استان، نیروی انسانی است و من صنایع وظیفه دارند تا از این امکان بزرگ استفاده کنند

وی با اشاره به اینکه سمنان در حوزه آموزش عالی نیز استان بسیار ارزشمندی است خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان و دانشگاه شاهرود به عنوان دو مرکز مهم دانشگاهی کشور در استان سمنان ظرفیت‌های بسیار بزرگی هستند و صنایع باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز تعامل بین صنعت و دانشگاه، یک ضرورت اساسی است و باید یک ارتباطات ارگانیک بین این دو بخش برقرار شود تصریح کرد: امروز در استان سمنان نیز باید بتوان از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و نهادهای پژوهشی داخل این استان استفاده کرد؛ چراکه ما در شرایطی از تحریم‌های ظالمانه هستیم که کشورهای صاحب تکنولوژی ما را پشتیبانی نمی‌کنند و دانش تولید محصولات را به کشورمان نمی‌فروشند.

علی آبادی گفت: این شرایط تحریمی اقتضا می‌کند که بین صنعت و دانشگاه یک روابط بهتری به وجود بیاد تا نیازهای پژوهشی و نیازهای متقابل هر دو پوشش داده شود، چون دانشگاه هم برای اینکه از وضعیت صنعت شناخت داشته و از آخرین دستاوردهای صنعت بهره مند شود، نیازمند این است تا در تعامل با صنعت قرار بگیرد.

وی با اشاره به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت و تعرفه‌گذاری واردات و صادرات گفت: در تجارت همه هدف ما این است که با تعادل بخشی به واردات و صادرات در تناسب با مصرف و تولید یک الگوی موازنه مناسبی را برای اداره‌ کشور به وجود بیاریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: رویکرد ما در این زمینه این است که با تعرفه‌گذاری بهتر و رصد مستمر نیاز داخل و میزان تولیدات، نقش تنظیم کننده بازار مصرف و تولید را ایفا کنیم.

علی‌آبادی استان سمنان را یکی از استان‌های صنعتی مهم کشور دانست و گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های کم نظیری برای توسعه اقتصادی برخوردار است.

وی با تأیید وجود بحران آب در استان سمنان گفت: در حال حاضر سهم صنایع استان از آب مصرفی استان تنها سه درصد است که معتقدیم این سهم باید افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو گفت: برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای برقی در کنار توجه به افزایش ظرفیت تولید خودرو، محور برنامه‌های وزارت صمت در رابطه با صنعت خودرو است.

/۳۶۳/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا