فرهنگ و هنر

مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در خصوص ایثارگران

مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در خصوص ایثارگران

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از سایت جامع ایثارگران، جزئیات مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص ایثارگران و خانواده معظم شهدا به شرح زیر است:

* بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است با توجه به شأن و منزلت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ضرورت توسعه خدمت رسانی به ایشان از طریق مراجع ذیربط و با هدف تقویت عدالت و حمایت هدفمند، ارتقای اثربخشی و افزایش رضایت مندی جامعه هدف در ارائه خدمات، نسبت به اصلاح، تنقیح و تجمیع کلیه قوانین و مقررات موجود در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران ازجمله قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی تا پایان سال اول برنامه متناسب با نوع و سابقه ایثارگری، میزان ازکارافتادگی با لحاظ سن و دهک درآمدی با ترتیبات قانونی اقدام نماید.

* مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری می یابد.

* فرزندان و همسران شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین مختلف برای شخص جانباز ۵۰ درصد و بالاتر به استثنای حق پرستاری، کاهش ساعات کاری و حالت اشتغال، برخوردارند.

* حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، شامل ایثارگران نمی‌شود.

*متن زیر جایگزین بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می‌گردد: ذ- رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول ۱۰ درصد معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌شوند.

* همسران و فرزندان شهدایی که به صورت پیش از موعد یا عادی بازنشسته یا استعفا یا بازخرید شده اند با رعایت شرط سنی کمتر از ۶۵ سال می توانند با عدم کاهش حقوق و مزایای پست قبلی درصورت تنزل پست، به خدمت اعاده و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند. درصورت دریافت پاداش پایان خدمت در بازنشستگی اول، پاداش مذکور به آن سنوات، مجدداً به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

* کلیه فرزندان شهدایی که به دلیل حوادث ناشی از کار یا غیر ناشی از کار فوت یا به تشخیص کمیسیون پزشکی مربوطه از کار افتاده کلی و جزئی می‌گردند، به منظور حفظ کرامت خانواده شهدا و جلوگیری از تبعات اجتماعی آن، مالک برقراری مستمری آنان حقوق و مزایای مشمول حق بیمه ماه آخر منتج به فوت یا از کار افتادگی کلی یا جزئی بصورت کامل خواهند بود.

* کلیه فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه های موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می توانند با حداکثر ۱۰ سال سنوات ارفاقی و براساس حقوق و مزایای مشمول حق بیمه آخرین ماه منتج به بازنشستگی با دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته شوند.

* مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ششم توسعه تنفیذ می‌گردد.(به استناد این مستند کلیه قوانین و مقررات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران از جمله رزمندگان و جانبازان و آزادگان و خانواده آنها در لایحه برنامه هفتم توسعه تنفیذ و درج گردید)

* عبارت «برعهده دستگاه متبوع مستخدم» و «فرزند شهید» به ترتیب به بعد از کلمه شاغل و بازنشسته در بند ب ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصلاحی ۱۳۹۷ اضافه می‌گردد.

افزایش ۲.۵ برابری بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا