اصفهان

قانون جوانی جمعیت مانعی در مقابل پیرشدن کشور

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمد بنی‌جمالی امام جمعه چادگان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: از مهم‌ترین اتفاقات چند وقت اخیر، تصویب نهایی قانون جوانی جمعیت کشور و حمایت از خانواده بود که ترمزی بر پیر شدن کشور است.

وی با تأکید بر اینکه جوان، یکی از سرمایه‌های مهم هر کشوری است که باعث تحول و رشد اقتصادی می‌شود، افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های این قانون، داشتن ضمانت اجرا و جامعیت آن است؛ از محورهای این قانون می‌توان به تسهیل ازدواج و فراهم کردن مقدمات آن، درمان ناباروری و مهار افسارگسیخته سقط جنین اشاره کرد.

بنی‌جمالی در ادامه خاطرنشان کرد: مهریه‌های سنگین از عوامل فراری‌دهنده جوانان از ازدواج است، باید تدبیری اندیشیده شود تا ضمن حفظ حقوق زنان، از حقوق مردان و خانواده نیز حفاظت شود.

امام جمعه چادگان با بیان اینکه یکی از علت‌های افزایش میزان سقط جنین، از بین رفتن قبح آن است، گفت: این اقدام یک قتل است که باید از منظر فرهنگی به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در صدد طرح‌های تشویقی اثرگذار هستند است؛ گفته می‌شود تنها ۸ سال فرصت باقی است تا از فاجعه پیر شدن جمعیت جلوگیری شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا