سلامت

همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کاشان آغاز شد

به گزارش برگزیده های ایران، در این همایش سه روزه که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری (۲۴ تا ۲۷ آذر) در دانشگاه علوم پزشکی کاشان جریان دارد، هشت استاد برجسته‌ از کشورهایی از جمله اسپانیا، سوییس، آلمان، آمریکا، فرانسه و پرتغال سخنرانی می‌کنند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارایه گواهی معتبر بین‌المللی به شرکت کنندگان، جشنواره بهداشت محیط و اهدای جوایز به محققان و پژوهش‌گران برتر حوزه بهداشت محیط از سوی انجمن علمی بهداشت محیط ایران و تیین سیاست‌گذاری‌های بهداشت محیط آینده جامعه ایران با صدور قطعنامه پایانی پایانی از دیگر برنامه‌های پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط است.

ارایه تبادل نظر آخرین یافته‌های علمی مرتبط با چالش‌های و ارایه راه‌کارهای کاهش اثرات آن، بررسی چالش‌های زیست محیطی و بهداشت محیطی موجود، تغییرات آب و هوایی، بحران آب، تصفیه فاضلاب، پسماندها و چالش‌های آلودگی هوا و ریزگردها، بررسی نقش بهداشت محیط در کنترل بیماری کووید ۱۹، کاربرد روش‌های نوین کنترل مسایل زیست محیطی، نوآوری و خلق ثروت در حیطه بهداشت محیط، سیاست‌گذاری و شاخص‌های بهداشت محیط در کشور را از جمله هدف‌های برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط عنوان شده است.

ارایه ۴۰ مقاله با سخنرانی

دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط گفت: ۲۴۵ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۴۰ مقاله برای سخنرانی و ۱۰۰ مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته ‌شده است.

محمدباقر میران‌زاده با بیان اینکه این همایش با همکاری دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین‌المللی بهداشت محیط جهانی برگزار می‌شود، افزود: نقش بهداشت محیط در پیشگیری و کنترل بیماری‌های نوپدید و بازپدید با تاکید بر کووید ۱۹، ارزیابی بار بیماری‌های ناشی از عوامل خطر محیطی، چالش‌های ملی و بین‌المللی بهداشت محیط، آینده‌نگری و راه های کنترل و مدیریت آن را از جمله محورهای پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط است.

وی، خلق ثروت و پویایی پایدار در بهداشت محیط، بهداشت محیط؛ سیاست‌گذاری، عوامل اقتصادی، مسوولیت اجتماعی و آموزش عمومی، شاخص‌های بهداشت محیط، فناوری‌های کنترل آلاینده‌های محیط زیست و پایش زیستی آلاینده‌های محیط زیست را از دیگر محورهای همایش یادشده عنوان کرد.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط نیز گفت: این همایش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجمن علمی بهداشت محیط ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و برگزار می‌شود.

غلامرضا مصطفایی از صدور گواهینامه‌های دوره بازآموزی برای شرکت کنندگان و ارایه دهندگان مقاله‌ها در همایش خبر داد و اضافه کرد: محققان و استادانی که به کسب امتیازهای بازآموزی نیاز دارند می‌توانند با شرکت در پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط از این امتیازها بهره‌مند می‌شوند.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، چاپ خلاصه مقاله‌های ارایه شده در پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط به زبان انگلیسی را یادآور شد و تصریح کرد: این همایش مجوز بین‌المللی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده و مقاله‌های آن در پایگاه استنادی جهان اسلام، نمایه خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان سال ۱۳۷۳ نخستین دانشجویان رشته بهداشت محیط را پذیرش کرد و اکنون نیز نزدیک به ۳۰۰ دانشجوی دختر و پسر در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت عمومی و اچ اس ای (سلامت، ایمنی و محیط) به تحصیل اشتغال دارند.

تاکنون ۲۳ همایش ملی و چهار همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کشور برگزار شده که نخستین آن سال ۱۳۷۴ در تهران و آخرین آن سال گذشته در یزد بوده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا