اخبار روز

گرو کشی احزاب راستگرا از نتانیاهو؛ وزرا در ازای ماندن در ائتلاف چه می‌خواهند؟

گرو کشی احزاب راستگرا از نتانیاهو؛ وزرا در ازای ماندن در ائتلاف چه می‌خواهند؟

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری برگزیده های ایران، یتسحاق گولدکنوف وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در صورتی که هوادارنش از خدمت نظامی معاف نشوند، فورا از ائتلاف استعفا خواهد کرد.

این شخصیت راستگرای صهیونیستی که با یک پایگاه خبری حریدی (ارتودکس) گفتگو و روزنامه معاریو از آن نقل قول کرده است تاکید کرد، قانون عفو حریدی‌ها از خدمت نظامی یک خط قرمز برای یهودیان ارتدوکس است و در صورتی که این مهم در کابینه نتانیاهو محقق نشود، وی فورا از این ائتلاف استعفا خواهد داد.

این تهدید در حالی صورت می‌گیرد که مخالفان سیاست‌های ائتلاف نتانیاهو تاکید کردند، تصویب این قانون می‌تواند موجی به مراتب گسترده تر از موج اعتراضات نسبت به تغییرات قضائی را علیه این کابینه و شخص وی به راه بیاندازد.

از سوی دیگر ایتمار بن گویر هم در واکنش به دلجویی‌های نتانیاهو از وی به خاطر عدم دعوتش در نشست امنیتی اخیر گفت: من خواستار اختیاراتی مربوط به انجام بازدشت‌های احتیاطی هستم و این مسئله به ویژه باید در رابطه با عرب‌های (ساکن مناطق ۱۹۴۸) محقق شده و علاوه بر آن باید بتوانم فشارهای حداکثری را اسرای فلسطینی و حتی محروم کردن آنها از ملاقات ماهانه با اعضای خانواده را هم در اختیار داشته باشم.

برخی از نزدیکان به نتانیاهو هم خبر دادند وی به دنبال طرحی است که بتواند از این طریق بن گویر بتواند مانع از خروج بن گویر از ائتلاف شود.

به گفته کارشناسان، ائتلاف نتانیاهو این روزها شرایط بسیار بغرنجی را پشت سر  می گذارد به نحوی که  علاوه بر فشار و اعتراض مخالفان و احزاب اپوزیسیون تضاد منافع اعضای ائتلافش و گرو کشی های آنها هم مزید بر علت شده است.

افشای دلیل عدم دعوت از بن گویر در نشست امنیتی نتانیاهو
مین‌هایی که ائتلاف نتانیاهو را هر آن در آستانه فروپاشی می‌برند!
اختلافات در اسرائیل بالا گرفت/ ائتلاف نتانیاهو دادگاه عالی را تهدید کرد

/*

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا