اخبار ورزشی

تکرار یک شایعه از بلگراد ۲۰۲۲ تا بلگراد ۲۰۲۳؛ آیا کشتی‌گیران میزبان بدون وزن‌کشی کشتی گرفتند؟

تکرار یک شایعه از بلگراد ۲۰۲۲ تا بلگراد ۲۰۲۳؛ آیا کشتی‌گیران میزبان بدون وزن‌کشی کشتی گرفتند؟

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، تیم ملی کشتی صربستان امسال با استفان میسیچ و تسابولوف در دو وزن ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم آزاد و با تیبیلوف در ۶۳، ماته نِمِس در ۶۷ و علی ارسلان در ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی سه مدال برنز به دست آورد، در حالی که تیم کشتی فرنگی میزبان سال گذشته به تنهایی موفق به کسب چهار مدال طلا شده بود.

ارسلان: اصالت ایرانی‌ام را فراموش نمی‌کنم/ دوست داشتم در فینال با سهرابی کشتی بگیرم + فیلم

 

همانطور که سال گذشته برخی از اعضای تیم ملی ایران می‌گفتند صرب‌ها وزن‌کشی نکرده و در حین مبارزه خیلی بالاتر از وزن به نظر می‌رسند، امسال هم چنین صحبت‌هایی در مورد تیم صربستان مطرح بود که در همین رابطه با محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی و مدرس اتحادیه جهانی صحبت کردیم.

وی به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: در وزن‌کشی علاوه بر داورانی که به همین منظور انتخاب شده‌اند، به ازای هر باسکول سه داور برای چک کردن کشتی‌گیر حضور دارند و نماینده کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هم سر وزن‌کشی می‌آید که یک روزش را هم من بودم. علاوه بر همه این نفرات، سرگروه داوران که بر کار داوران مسابقات جهانی نظارت دارد و سرپرست مسابقات که در واقع نماینده اتحادیه جهانی است و مسئولیت کلیه امور را برعهده دارد هم سر وزن‌کشی هستند. در واقع روی هر باسکول پنج شش نفر ناظر هستند و چنین چیزی ممکن نیست.

داور S1 کشتی ایران تأکید کرد: دوربین مداربسته هم هست و اسکوربوردی آنجا تعبیه شده است که همه هم چهره کشتی‌گیر و هم وزن او را ببینند. واقعاً جزو محالات است که کشتی‌گیری بالای وزن مجوز شرکت در مسابقات بگیرد. کشتی‌گیران تک به تک روی باسکول رفته و داور اوکی می‌دهد. کشتی‌گیر پای برگه و اسم خودش را امضا می‌کند و پزشک و مسئول مسابقه که آنجا بر کار وزن‌کشی نظارت دارند، هر کدام باید زیر این لیست را امضا کنند. من مطمئن هستم که اصلاً محال است در مسابقه‌ای با این سطح چنین اتفاقی رخ بدهد، حتی در تورنمنت‌ها هم امکان چنین اتفاقی نیست، چه برسد به مسابقات جهانی بزرگسالان. اصلاً امکان دستکاری در وزن‌کشی وجود ندارد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا