سیاسی

وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند

وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در مراسم سی و یکمین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پزوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار شد با تبریک روز معلم یاد و گرامی داشت یاد شهدا و شهید مطهری و با تبریک به اساتید نمونه کشوری افزود: امکان ندارد کسی به توفیقاتی دست یابد بدون همراهی خانواده خود.

زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر جامعه فرهنگ آن جامعه است، افزود: برای همین جامعه دانشگاهی فرهنگ جدید خلق می‌کند، با پیشرفت علوم در عرصه‌های مختلف علم و فناوری جدید همراه با خود فرهنگ جدید خلق می‌کند. شما اساتید فرهنگساز و امید آفرین هستید. از این باب باید برگزای این‌مراسم با جدیت پیگیری شود.

وزیر علوم افزود: اساتید نمونه سرمایه‌های نمادین کشور هستند که هرجا باشند آنجا قیمت می‌یابد. به همین دلیل با احداث دانشگاه، زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می‌کند.

زلفی گل ادامه داد: بین اساتید نمونه کشوری خوشبختانه بانوان دانشمند نیز داریم که امیدواریم سالهای آینده افزایش یابند. تمام اساتید نمونه در رشته‌های خود سرآمد هستند.

وی اظهار داشت: انتخاب استاد نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است در واقع می‌خواهیم شاخص افراد مرجع را به نمایش بگذاریم. اساتید نمونه مرجع علمی کشور هستند.

وی ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور که در راس آن رهبر حکیم و فرزانه کشور است یعنی وعده صادق، در سطح بین المللی نشان‌ مرجعیت کشور ما است. مرجعیت علمی اولین اولویت وزارت علوم از پنج اولویت است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است، دانش آموختگان ما این افتخار را رقم زدند و مردم قدردان جامعه فرهیخته دانشگاهی هستند.

وزیر علوم خطاب به اساتید نمونه کشوری افزود: شما در عرصه شاگرد پروری هم‌ نمونه هستید به همین دلیل مرجعیت علمی برای ما مهم است و در قوانین وزارت علوم سعی شده برای ارتقای مرجعیت علمی برنامه داشته باشیم و از ظرفیت برنامه هفتم خوب استفاده کرده‌ایم. منتظریم ابلاغ شود و به تصویب هیات وزیران برسانیم.

وزیر علوم گفت: در برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خوبی دیده شده است که می توان به دستورالعمل اعطای پژوهانه جامع، دستورالعمل تعاملات علمی ملی و بین المللی و دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش اشاره کرد که برای اینها اعتبارت پیش بینی شده است. در برنامه هفتم آمده که ۱۵ درصد اعتبارات برای پژوهش و ۵ درصد به امور فرهنگی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: امروز دنیا به این‌نتیجه رسیده و دنبال جنگ ارزان است، کشورگشایی مشروع از طریق علم مقدور است. بهترین سربازان کشور گشای ایران دانشگاهیان هستند. جامعه دانشگاهی هم قدرت ایجاد تجهیزات سخت و هوشمند را دارد و هم قدرت نرم را ایجاد می‌کند. هرگونه هزینه برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گزاری برای آینده است.

وزیر علوم با تقاضا از اساتید گفت: تمام تلاش خود را بکنید تا نسل توانمندتر به جامعه تحویل دهید.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا