آذربایجان شرقی

راه‌های حفظ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی،  اظهار داشت: برای احترام به این مراسم آمدیم، چراکه به اتفاق استاندار آذربایجان‌شرقی برای مراسم تشییع مجتهد ربانی آیت‌الله شبستری شرکت خواهیم رفت.

وی با قدردانی از خدمات انقلابی سردار کارگر در نیروی انتظامی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: بخشی از منویات و مطالبات رهبری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس با وجود سردار  کارگر محقق شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: کارهای این مجموعه مبتکرانه ‌و‌ جدید و رو به رشد است و این بیانگر برکت کار و حضور سردار کارگر است. 

وی افزود: استفاده از ظرفیت مردمی و واگذاری مسوولیت‌ها به دستگاه‌های دیگر فارغ از نگاه جناحی از نکات برجسته بنیاد می‌باشد. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید افتخارآفرینی فرماندهان دفاع مقدس را  با ضبط و‌ نشر به نسل جدید منتقل کرد. 

وی تصریح کرد: بنیاد علاوه‌بر ثبت و نشر ارزش‌ها به کارهای بر زمین مانده نیز توجه کند زیرا ظرفیت بسیار در حوزه هنری، رسانه‌ای، فضای مجازی، پیشکسوتان، سهم تولید کتاب‌های دفاع مقدس دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، به توجه ویژه به راهیان نور تاکید کرد و گفت: از همان سالی که راهیان نور راه افتاده است تا این ۲ سال اخیر که کرونا منجر به توقف شده است، بنده شرکت کرده‌ام و از نزدیک شاهد پیشرفت راهیان نور در جنوب و غرب بوده‌ام.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم تا فرهنگ دفاع  مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم، باید به راهیان نور، موزه شهدا و‌ ثبت و ضبط خاطرات شهدا و‌ ایثارگران و توجه کرد. 

امام جمعه تبریز گفت: اگر هر ساله برنامه‌های محرم انجام نمی‌گرفت الان حادثه کربلا هم از یاد رفته بود، پس باید مدام از دفاع مقدس گفت. 

وی با اشاره به تماس تلفنی با سردار کارگر خاطرنشان کرد: بنده با وی تماس گرفته و خواهش کردم تا در این مراسم شرکت کنم و البته سوالی هم‌ پیش آمده بود،  چراکه هیچ فرقی بین ارتش و سپاه فرقی نیست ولی این سوال پیش آمد که همیشه از برادران سپاه در بنیاد انتخاب می‌شد ولی چطور شده تا یک ارتشی انتخاب شود که سردار کارگر گفت که از سی و چند استان قرار است تا چند فرمانده از ارتش انتخاب شود که این یک ایده و تدبیر بسیار خوبی است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: ما در استان ارتش و سپاهی نداریم بلکه همه یک روح در چند جسم هستند و بنیاد اینجا خانه عاشوراییان است.

وی با تبریک به امیر عباسی، ادامه داد:  اولا او تبریزی است و بیش از ۱۵ سال در بخش فرماندهی بود و از او می‌خواهم تا با عزیزان بسیج و قهرمانان لشکر عاشورا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ داشته باشد. 

آل‌هاشم ادامه داد: از سردار عباسقلی‌زاده، نظامی مخلص و فداکار صمیمانه سپاسگزاریم. 

وی در پایان یادآور شد: با توجه به مسوولیت سابق سردار خُرّم، او‌ مشکلات دقیق اداره‌کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را می‌داند. 

در این مراسم از زحمات سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل سابق تقدیر و امیر دریادار دوم، رضا عباسی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

امیر دریادار دوم تکاور دریایی، رضا عباسی مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرزند آذربایجان است که پیش‌از این فرماندهی منطقه دوم دریایی ولایت (جاسک) و همچنین جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی امامت (بندرعباس) را بر عهده داشته است.

سردار عباسقلی زاده نیز به عنوان فرمانده سپاه عاشورا منصوب شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا