اصفهان

بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی در دهاقان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از دهاقان، عماد بهرامی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان در حاشیه  آئین بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی  بسیج در شهرستان دهاقان اظهار داشت: بسیج در این  ۴۲ سال دستاوردهای زیادی داشته است، چندی پس از تشکیل سازمان بسیج، کشور ما درگیر جنگ تحمیلی شد و اعضایی که عضو نهاد بسیج بودند، در دفاع مقدس که اولین آزمون بسیج بود شرکت کردند و سربلند بیرون آمدند؛ این حرکت بسیج باعث شد تا یک الگوی موفق را به کشورهای منطقه صادر کنیم.

وی افزود: پس از پایان جنگ، ما با یک کشور جنگ‌زده مواجه بودیم و این باعث شد تا وارد عرصه سازندگی بشویم، در سال ۷۹ با توجه به نیازی که در کشور به وجود آمد به دستور رهبری بسیج سازندگی شکل گرفت.

بهرامی در همین راستا با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی در کشور گفت: در کشور  بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی مشغول فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی هستند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هفته  بسیج گفت : ۲۶ هزار صندوق  قرض‌الحسنه در سطح محلات و خانواده‌ها با هدف ایجاد اشتغال و دست‌گیری از محرومان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج در شهرستان دهاقان بیان کرد: بهره‌برداری از پروژه پنل خورشیدی، کارگاه خیاطی با ظرفیت اشتغال برای ۲۵ نفر و منزل یکی از محرومان در روستای دزج که توسط گروه‌های جهادی ساخته شده بود، از جمله طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

بهرامی با بیان این‌که  فعالیت‌های بسیج سازندگی محصول تفکر بسیجی است، گفت: اگر تفکر بسیجی در یک جامعه اسلامی شکل بگیرد؛ جامعه از محرومیت فاصله می‌گیرد، حاصل تفکر بسیجی، جهادی عمل کردن است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/آ/

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا