فارس

برق، معضل دست و پاگیر کارخانه نایلون بیرم

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، کارخانه تولید نایلون و نایلکس شهر بیرم، پروژه ای با سرمایه گذاری از سوی خیر است که مهرماه سال گذشته به عنوان نخستین طرح صنعتی در شهرک صنعتی این شهر کلنگ زنی گردیده بود.

این پروژه جهت تولید نایلون، نایلکس و سفره‌های یک بار مصرف پیش‌بینی شده بود، تامین زیرساخت‌های لازم از قبیل آب، برق، گاز و مخابرات در شهرک صنعتی بیرم از اموری بود که در حاشیه کلنگ زنی این پروژه بیان شده بود اما این کارخانه به دلیل مشکلات حوزه برق رسانی در راه اندازی و ادامه کار دچار اختلال شده و شنیده ها از جابجایی و انتقال تجهیزات این کارخانه حکایت دارد.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در گفتگو با خبرنگار فارس درخصوص مشکلات پیش آمده برای این کارخانه گفت: مسئله برق رسانی در این منطقه یک موضوع جدید است که برای آن کدی نیز در ردیف اعتبارات دولتی در نظر گرفته نشده است و از آنجایی که کارخانه تقریبأ بیرون از محدوده شهرک صنعتی قرار دارد تأمین برق آن با مشکل مواجه شده است.

جلیل حسنی افزود: کلنگ زنی این کارخانه در سال گذشته با علم و آگاهی که نسبت به نبود برق وجود داشت انجام شد، اما تلاش ها و پیگیری ها را با مدیر عامل برق منطقه و دیگر مسوولین ادامه دادیم و موفق به جذب درصدی از اعتباری برای آن شدیم و قرار شد طبق قانون ۴۰، ۳۰، ۳۰، بخشی از اعتبار از سوی ما، بخشی از سوی شهرک صنعتی و بخشی توسط اداره برق تأمین شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت ها ادامه روند کار با مشکل مواجه گردید و با وجود تمام تفاهم نامه هایی که منعقد شد، از جمله صحبت با صاحب کارخانه تن ماهی این شهر برای تأمین برق شش ماهه کارخانه نایلون بیرم پس از بررسی ها، این کار نیز به دلیل آسیبی که به کارخانه تن ماهی وارد میکرد نیز با مشکل رو به رو شد.

فرماندار ویژه لارستان بیان داشت: در صحبت با صاحب کارخانه تن ماهی بیرم مقرر شد که به مدت شش ماه برق کارخانه نایلون از سوی این کارخانه تأمین شود اما از آنجایی که برق این کارخانه اختصاصی است صاحب آن نیز با ارائه دلایلی مبنی بر توسعه کارخانه و امکان اختلال در برق رسانی به مجموعه خود، از تأمین برق کارخانه نایلون این شهر منصرف شد.

حسنی خاطرنشان کرد: در زمینه بحث تأمین اعتبارات دولتی، به دلیل محدودیت ها و مشکلاتی که وجود دارد و تأمین و اختصاص اعتبار بستگی به درآمد دولت دارد امکان تأمین اعتبار به سادگی فراهم نیست، اما تلاش ها و پیگیری های ما برای تخصیص اعتبار ادامه دارد.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا