اخبار روز

ابراز نگرانی رسانه‌های عبری بعد از تهدیدات سید حسن نصرالله

ابراز نگرانی رسانه‌های عبری بعد از تهدیدات سید حسن نصرالله

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ جولای ۲۰۰۶ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عبری داشت.

امروز سه‌شنبه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که (سید) حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله با امور داخلی اسرائیل آشنایی کامل دارد.

«یوسی یهوشه» تحلیلگر و کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه یدیعوت آحارانوت در این زمینه اظهار داشت، سخنان نصرالله نشان می‌دهد که او در تحلیل مسائل داخلی اسرائیل تخصص کامل دارد. نصرالله گفت که ارتش اسرائیل هیچ دستاورد واقعی ندارد و یک ارتش اسطوره‌ای و قوی نیست. اکنون در سایه شکاف سیاسی اسرائیل، وضعیت کنونی ارتش در مقایسه با همه زمان‌ها در بدترین حالت بوده و این چیزی است که مقامات و افسران ذخیره ارتش اسرائیل می‌گویند.

این کارشناس صهیونیست با اشاره به بخشی از سخنان دبیر کل حزب‌الله درباره وضعیت بحرانی ارتش رژیم اشغالگر گفت، نصرالله از اینکه یک تحلیگر سیاسی و نظامی امور اسرائیل باشد احساس راحتی می‌کند و این دلیل بسیار موجهی برای نگرانی ماست.

روزنامه عبری معاریو نیز آن بخش از سخنان سید حسن نصرالله را که مربوط به تهدید علیه «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود بازتاب داده و اعلام کرد، نصرالله به اسرائیلی‌ها گفت که اگر جنگی علیه لبنان آغاز کنید شما را به عصر حجر برمی‌گردانیم.

سید حسن نصر الله: در جنگ با محور مقاومت چیزی به نام اسرائیل باقی نخواهد ماند
رسانه‌های صهیونیستی: تهدیدات توخالی گالانت برای نصرالله خنده‌دار است

«حزی سمنتوف» تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود اعلام کرد، دبیرکل حزب‌الله همچنان آگاهی خود را از اوضاع سیاسی اسرائیل نشان می‌دهد و در سخنرانی خود تاکید کرد که ارتش اسرائیل در پی اختلافات داخلی در بدترین وضعیت است.

سید حسن نصرالله شب گذشته به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه در واکنش به تهدیدهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود لبنان را در جنگ آتی به عصر حجر باز می گردانیم، تاکید کرد، شاید بتوانید لبنان را به عصر حجر بازگردانید، اما اسرائیل هم به عصر حجر باز می گردد و دیگر خبری از مقرهای نظامی، پایگاه‌های هوایی، تلمبه خانه‌های آب، نیروگاه های برق، پالایشگاه‌های نفت و بنزین و آمونیاک و همچنین نیروگاه دیمونا نخواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله همچنین تاکید کرد، هر کسی که پیگیر وضعیت اسرائیل باشد می‌بیند که از جنگ جولای ۲۰۰۶ تا به امروز این رژیم روند افولی را در پیش گرفته است. مقاومت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را به بخشی از جنگ تبدیل کرد، در حالی که تا قبل از جنگ ۲۰۰۶ این جبهه کلا از جنگ به دور بود. محور مقاومت امروز ابتکار عمل را به شکل قابل توجهی در اختیار داشته و اسرائیل پشت دیوارها پنهان شده است. توسعه درگیری به جنگ با محور مقاومت چیزی به نام اسرائیل باقی نخواهد گذاشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا