کرمانشاه

افزایش ١۵ درصدی جوجه ریزی در کرمانشاه نسبت به سال گذشته/۵۵۰ واحد مرغداری گوشتی در کرمانشاه فعال هستند

افزایش ١۵ درصدی جوجه ریزی در کرمانشاه نسبت به سال گذشته/۵۵۰ واحد مرغداری گوشتی در کرمانشاه فعال هستند

فیروز نوروزی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۵۵۰ واحد مرغداری گوشتی فعال با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره سالانه وجود دارد که سالانه چهار دوره جوجه‌ریزی دارند.

وی افزود: در مجموع زیرساخت‌ها و ظرفیت واحدهای تولید گوشتی بیشتر از نیاز مصرفی در استان است، یعنی نیاز استان سالانه حدود ۵۰ هزار تن است در حالی که ظرفیت بیش از ۷۰ هزار تن تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۵ درصد افزایش جوجه ریزی در کرمانشاه وجود داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین جوجه‌ریزی‌ها با تغییر رویکردی که در سطح وزارت وجود داشته‌ از ابتدای تیر ماه امسال رشد ۹۴ درصدی و در مرداد ماه رشد ۹۲ درصدی و در شهریور ماه رشد ۶۶ درصدی داشته است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش جوجه‌ریزی در استان نسبت به سال گذشته هستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر بالغ بر نیاز مصرفی استان کرمانشاه در حال تولید هستیم و تولیدات گوشتی مرغ به بازار عرضه می‌شود لذا ثبات در بازار گوشت مرغ ایجاد شده و نیاز استان کرمانشاه تأمین می‌شود.

نوروزی اذعان کرد: مازاد آن نیز به سایر استان‌ها با مجوز اداره‌کل دامپزشکی عرضه می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا ۴۵ روز آینده با توجه به اینکه طرح جوجه ریزی داریم وضعیت مطلوب است.

وی در خصوص مرغ تخم‌گذار، تأکید کرد: ۱۸ واحد فعال مرغ تخم‌گذار در استان کرمانشاه وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: متناسب با نیاز استان کرمانشاه مرغ تخم‌گذار نداریم و استان کرمانشاه وارد کننده تخم مرغ است و کمتر از ۵۰ درصد نیاز استان در خود استان کرمانشاه تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کرمانشاه در مجموع مازاد بر نیاز کشور تخم مرغ تولید می‌کند و صادرات به صورت مستمر به کشور عراق داریم لذا در بازار کمبودی از این لحاظ دیده نمی‌شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا