چهارمحال و بختیاری

وقتی یک مجموعه فرهنگی چایخانه می‌شود!

شهرام فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: انجمن خوشنویسان استان یکی از انجمن‌‌های مستقل ما است که سال ۹۰ برای تهیه مکان، ساختمانی را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل گرفت که قرار بود بعد از بازسازی قرارداد ۹۹ ساله‌ای بین طرفین منعقد شود.

معاون فرهنگی و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: انجمن بعد از تحویل مکان ۲۷ میلیون تومان صرف بازسازی کرد و در محیط مستقر شد اما چند ماهی است که اداره کل میراث فرهنگی مکان خود را به مزایده گذاشته است.

وی ادامه داد: شخصی در مزایده برنده شده است و قصد دارد این مکان فرهنگی که بهترین کاری که می‌شد در آن انجام داد همین خوشنویسی بود را به چایخانه تبدیل کند و این در صورتی است که هنر خوشنویسی یک میراث باستانی و تاریخی محسوب می‌شود و میراث فرهنگی باید از این هنر حمایت کند.

فرجی با بیان اینکه همه تلاش خود را کردیم که حکم تخلیه صادر نشود اما بی‌نتیجه بود، اظهار داشت: اداره کل ارشاد با وجود اینکه مشکل مکان دارد اما در حال رایزنی است تا مکانی را به انجمن اختصاص دهد.

وی ادامه داد: این نوع برخورد با انجمن هنری شایسته نبود و مسئول انجمن زمانی که بدون اطلاع قبلی با درب پلمب شده روبرو شد بر اثر حمله عصبی چند روزی در بخش آی‌سی‎‌یو بیمارستان بستری می‌شود.

یادآوری می‌شود این انجمن به تازگی ثبت جهانی یونسکو شده است و ۱۰ هزار نفر در استان از آن مدرک گرفته‌اند، همچنین بالغ بر ۲۰۰ نفر ممتاز و ۷ استاد در انجمن خوشنویسی فعالیت می‌کردند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا