اخبار ورزشی

المپیک زمستانی جوانان| ثبت بهترین تاریخ اسکی ایران با کسب رتبه ۶۷ در صحرانوردی

المپیک زمستانی جوانان| ثبت بهترین تاریخ اسکی ایران با کسب رتبه ۶۷ در صحرانوردی

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، رقابت‌های اسکی صحرانوردی ۷.۵ کیلومتر کلاسیک در المپیک زمستانی جوانان امروز با حضور سه نماینده کشورمان برگزار شد و در بخش بانوان ملیکا میرزایی و پرستو آبسالان با پشت سر گذاشتن چهار ورزشکار به ترتیب در رتبه ۷۲ و۷۳ قرار گرفتند.

المپیک زمستانی جوانان| جایگاه ۷۴ و ۷۶ برای نمایندگان ایران در اسپرینت صحرانوردی

در بخش آقایان نیز امیر محمد ابوالحسن‌زاده موفق شد با پشت سر گذاشتن  ۱۱ شرکت کننده در جایگاه ۶۷ قرار بگیرد.

این بهترین نتیجه تاریخ حضور ایران در ادوار گذشته المپیک زمستانی جوانان از لحاظ کمی و  ‌‌کیفی بود؛ زیرا این نخستین بار بود که ایران با سه نماینده در اسکی صحرانوردی جوانان المپیک زمستانی حضور پیدا می‌کرد و از نظر کیفی نیز در بخش آقایان ابوالحسن زاده برای نخستین بار موفق شد ۱۱ ورزشکار از جمله نمایندگان یونان، کلمبیا ،تایپه، برزیل، لبنان ، تایلند و مقدونیه را در مسیر پشت سر بگذارد.

بانوان کشورمان نیز ورزشکارانی از کشورهای کلمبیا ، لبنان ،مقدونیه و تایپه را پشت سر گذاشتند.

این ورزشکاران تنها سابقه دو فصل حضور در رشته اسکی صحرانوردی را دارند و توسط فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، استعدادیابی شده‌اند و در بخش استعدادیابی به مربیگری محمد تقی شمشکی کار خود را آغاز کرده و در المپیک زمستانی جوانان هم به مربیگری سمانه بیرامی باهر  به این نتایج دست پیدا کردند.  

پرونده حضور نمایندگان اسکی ایران در المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۴ با برگزاری مسابقات امروز بسته شد. تیم ایران با ۵ نماینده در دو رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی در این دوره از بازی ها حضور داشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا