اخبار روز

خاندوزی: نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد کاهش یافت/ سفر رئیسی به آفریقا بازار‌های جدیدی را برای فعالان اقتصادی گشود

خاندوزی: نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد کاهش یافت/ سفر رئیسی به آفریقا بازار‌های جدیدی را برای فعالان اقتصادی گشود

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در جمع خبرنگاران طی سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، بیان کرد: شرکت‌های صنعتی در خرداد امسال به نسبت مدت مشابه گذشته ۲.۱ رشد تولیدات صنایع بزرگ را داشتیم و از ۱۳ صنعت منتخب ۱۲ صنعت به نسبت خرداد گذشته رشد مثبت داشتند. این متغیرها حاکی از بهبود فضای تولید است و نرخ بیکاری فصل بهار به ۸.۲ درصد کاهش یافت و نسبت به سال گذشته ۷۲۸ هزار نفر به جمعیت شاغلین کشور اضافه شده است.

خاندوزی: به زودی شاهد اتفاقات خوب بین ایران و چین خواهیم بود

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ کاهش نرخ بیکاری همزمان با افزایش نرخ شاغلان رقم خورده است. در حوزه فارغ‌التحصیلان نیز ۱.۱ درصد کاهش بیکاری را داشتیم. هم‌چنین اشتغال ناقص نسبت به بهتر سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری در ۲۵ استان کشور کاهشی بوده است. 

سخنگوی اقتصادی دولت درباره تجارت خارجی کشور عنوان کرد: در جریان سفر رییس‌جمهور به سه کشور آفریقایی بازار‌های جدیدی برای فعالان اقتصادی گشوده شد و شاید بتوان گفت آفریقا سرزمین فرصت‌های جدید است و دولت سیزدهم می‌کوشد این فرصت‌ها را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کند و غفلت ۱۱ ساله از این بازارها را خاتمه دهد. بازار آفریقا بیش از ۱۲۰۰ میلیارد دلار دارد که سهم تجارت ایران در پایان دولت قبل ۶۰۰ میلیون دلار بوده است و این عدد در دولت سیزدهم به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و امیدواریم این عدد به سقف بسیار بالاتری برسیم. 

ادامه دارد….

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا