اجتماعی

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

به گزارش برگزیده، کیفیت هوای پایتخت امروز در یازدهمین روز اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از لحاظ غلظت آلاینده‌ها با شاخص ۸۲ در شرایط قابل قبول و سالم قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفی هوای تهران صبح سه‌شنبه روی عدد ۸۲ قرار دارد و قابل قبول است ضمن اینکه این وضعیت در ۲۴ ساعت گذشته هم ثابت بوده است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

همچنین بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، به جز ایستگاه پاسداران با شاخص ۱۵۴ که در شرایط ناسالم قرار دارد، تمامی مناطق تهران در شرایط قابل قبول هستند.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۳۷ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا