اجتماعی

واکنش چمران به ترک جلسه برخی از اعضای شورای شهر هنگام سخنرانی زاکانی: اتفاق خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود

واکنش چمران به ترک جلسه برخی از اعضای شورای شهر هنگام سخنرانی زاکانی: اتفاق خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود

به گزارش برگزیده، رییس شورای شهر تهران درباره علت ترک جلسه شورای شهر تهران توسط برخی نمایندگان توضیحاتی ارایه داد.

مهر در خبری نوشت: مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران ضمن تبریک روز شوراها درباره اقدامات سه ساله شورای اسلامی شهر تهران، بیان کرد: متأسفانه فعالیت عقب مانده در شورای شهر زیاد بوده. البته بسیاری از موارد نیازمند گذر زمان است.

وی مساله حمل و نقل عمومی را یکی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران بیان کرد و گفت: آقایان در دوره گذشته تلاش خود را کردند اما همکاری لازم توسط دولت صورت نپذیرفت و متأسفانه قراردادهایی که منعقد شده بود، عملیاتی نشد و پیگیری این موضوع یکی از اولین مطالبات ما بود.

چمران ادامه داد: مثلاً متأسفانه قراردادهای حوزه حمل و نقل شهری در دوره‌های گذشته به نتیجه نرسید و یکی از اولین مطالبات ما تأمین مترو و اتوبوس برای شهر تهران بود که این موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: سقف بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با احتساب افزایش ۱۵ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل با رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.
امسال طرح ترافیک تغییر نمی‌کند

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: طرح ترافیک برای امسال تغییر نمی‌کند و این موضوع هنوز در شورا مطرح نشده است.

افزایش ۲ برابری واگن‌های مترو تهران

چمران، توسعه حمل و نقل عمومی را شاه‌کلید کاهش آلودگی هوای تهران دانست و گفت: در حال حاضر با کمبود حمل و نقل عمومی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال وسایل نقلیه پاک هستیم، افزود: با توجه به انعقاد قرارداد برای هزار و ۸۰ دستگاه واگن مترو اگر بخشی از این واگن‌ها تا پایان سال و بخشی دیگر از آن‌ها در سال آینده وارد حمل و نقل شهری شود، میزان واگن‌های تهران دو برابر خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: با پیشنهاد وزارت صمت، ۲ هزار دستگاه اتوبوس را تماماً برقی خریداری کرده‌ایم که با ۵۰۰ دستگاه داخلی که برای اولین بار در ایران ساخته می‌شود، تأثیر مطلوبی بر میزان آلودگی هوا خواهد داشت.

علت ترک جلسه شورا توسط برخی نمایندگان چه بود؟

چمران در واکنش به ترک تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی شهردار، گفت: در جلسه روز گذشته (۹ اردیبهشت ماه) شورای شهر تعدادی از نمایندگان جلسه را ترک کردند که اتفاق خاصی نبود؛ چرا که جلسه طول کشید و قاعدتاً تعدادی از افراد جلسه را ترک کردند.

چمران تصریح کرد: اعضا نسبت به صحبت‌ها و کارهایی که انتظار داشتند شهردار انجام دهد، نیز ایرادات و بحث‌هایی را مطرح کردند؛ اختلاف نظرهایی وجود دارد که طبیعی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زمانی که جلسه به بعد از ساعت ۱۲ کشیده می‌شود برخی از نمایندگان جلسه شورای شهر را ترک می‌کنند، گفت: اعضا ساعت ۱۲:۳۰ یا ۱۳ در کمیسیون جلسه دارند و در برخی از موارد خروج آنها به این دلایل است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر شهرداری بر عهده شورای شهر است، افزود: اخذ اطلاعات مردمی، حسابرسی مالی شهرداری، بازدید میدانی و مشاهده مشکلات و موانع کار ازجمله روش‌های نظارتی بر عملکرد شهرداری است.

چمران ادامه داد که نظارت‌های این دوره شورای شهر دقیق، جدی و حتی مطالبه‌گرانه بوده است.

رفع گره ترافیکی شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران درباره پروژه‌های عمرانی پایتخت، عنوان کرد: پروژه بزرگراه یادگار امام یکی از ابرپروژه‌های تهران است که از شمال شهر شروع و تا میدان جی اتمام دارد، متنهی در دوره گذشته این پروژه متوقف شد.

وی در یک برنامه تلویزیونی ادامه داد: تمامی شمع‌کوبی‌ها در داخل پایگاه جی صورت گرفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری، بخشی از این پروژه به پایان رسد.

چمران در پایان بیان کرد: همچنین بخشی از بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شده و بخش دیگری از آن نیز تا پایان سال بازگشایی خواهد شد. علاوه بر این موارد، فاز اول پروژه شهید شوشتری که شرق تهران را به بزرگراه آزادگان متصل می‌کند، نیز امسال تکمیل می‌شود.

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا