کرمانشاه

«رویداد نوآوری اجتماعی» در کرمانشاه برگزار می‌شود 

«رویداد نوآوری اجتماعی» در کرمانشاه برگزار می‌شود 

حمید خسروی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: افزایش مشارکت اجتماعی با حمایت از ایده‌های برتر و نوآورانه در راستای تحقق مفاد سند تحول مردمی مبنی بر نمونه سازی و الگوسازی از دستاوردهای موفق مشارکت مردم با استناد به آیین نامه تشکل‌های مردم نهاد مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۹۵ است.

وی افزود: این آیین نامه در خصوص تعیین سیاست‌های ترویجی، تشویقی و فرهنگ‌سازی برای تعمیق ارتقاء و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی مردم و به منظور تحقق تدابیر اهداف و وظایف سازمان امور اجتماعی در حوزه مشارکت‌های مردمی با هدف ارتقاء مشارکت اجتماعی در کشور و به منظور حمایت از ایده‌های برتر و نوآورانه شهروندان در توسعه محلات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت و سرمایه و نشاط اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: رویکردهای محوری بسترسازی به منظور مداخلات اجتماع محور و تسهیلگرانه مردم در فرایندهای توسعه اجتماعی حمایت از طرح‌های نوآورانه و بومی بر مبنای اقتضائات محلی از طریق هم افزایی ذینفعان است.

وی گفت: زمینه‌های مداخلات اجتماع محور داوطلبان پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توان افزایی در حوزه خانواده، اعتیاد بهداشت و درمان، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، مفاسد و جرائم اخلاقی و اجتماعی با تاکید بر سکونتگاه‌های غیر رسمی، ارتقاء سرمایه سلامت و نشاط اجتماعی اولویت همگرایی و انسجام ملی اولویت‌ها و مسائل اجتماعی مبتلا به استان و شهرستان است.

این مقام مسئول در خصوص شاخص‌ها و فرایند اجرایی این طرح اذعان کرد: این طرح صرفاً شامل ایده‌های تشکل‌های اجتماعی نیست و تمامی شهروندان علاقمند دارای ایده می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی بیان کرد: طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی بر اساس موضوع طرح، اهداف گروه هدف، وضعیت موجود منابع مالی مورد نیاز و به منظور اجرای طرح محدوده زمانی و محل اجرای طرح در دبیرخانه شورای استانی توسعه و حمایت از تشکل‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و یا حسب مورد صاحب نظران و کارشناسان مرتبط مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

خسروی تشریح کرد: حمایت از طرح‌های منتخب مطابق با امتیازهای اعضای دبیرخانه با توجه به مداخلات اجتماع محور است.

وی ابراز کرد: داوطلبان و متقاضیان می‌توانند طرح و ایده‌های خود را به دبیرخانه شورای استانی توسعه حمایت از تشکل‌های اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و در شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها ارسال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای پاسخگویی به سوالات احتمالی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٣۴٢۴٠٢۵٩ تماس حاصل فرمایید و معرفی طرح‌های منتخب به دستگاه‌های اجرایی مرتبط به منظور بهره‌گیری از ایده برای اجرا مهلت ارسال طرح‌ها و ایده‌ها حداکثر تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه امسال است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا