اخبار روز

وزیر کشور: خسارات سیل مازندران در حال ارزیابی است

وزیر کشور: خسارات سیل مازندران در حال ارزیابی است

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از چالوس، احمد وحیدی در جریان بازدید از مناطق سیل زده چالوس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد سیل در منطقه غرب مازندران بودیم. امروز از پل‌های شهری نیز بازدید کردیم که برخی پل‌ها نیاز به استحکام دارد.

وزیر کشور ساخت پل‌های تخریبی را در اولویت دانست و گفت: هم‌اکنون راه‌های جایگزین در روستاهای سیل‌زده برای تردد در نظر گرفته شد، اما تلاش‌ها در بازگشایی مسیرها ادامه دارد.

وی افزود: خسارت‌های وارد شده باید ارزیابی شود، دولت درصدد تأمین خسارت‌هاست.

وحیدی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات مشکل درختان شکسته در مسیر بوده که در طغیان رودخانه‌ها به مسیر سیل می‌آید، افزود: به مسئولان منابع طبیعی ابلاغ شد که مانعی در مسیر سیل برای جمع‌آوری درختان وجود نداشته باشد. بنابراین درختان شکسته در مسیر سیل‌ها باید هر چه سریع‌تر جمع‌آوری شود.

دولت خسارت سیل را جبران خواهد کرد

وحیدی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده عباس‌آباد در غرب استان مازندران، اظهار داشت: دولت در کنار خسارت دیدگان سیل اخیر در این استان است و تمام قد مسئولان مازندران برای رفع مشکلات مصیبت‌دیدگان پای کار خواهند بود.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری درختان شکسته در حریم و مسیر رودخانه‌های مازندران برای مقابله با سیل‌های احتمالی بعدی در دستور کار است و از منابع طبیعی کشور خواسته شد با جدیت نسبت به تحقق این امر بکوشد.

وزیر کشور با بیان این که بررسی دقیق تر خسارات سیل مازندران در دست انجام است، گفت: با برنامه‌ریزی اصولی دولت خسارت را جبران خواهد کرد.

به گزارش برگزیده های ایران، سیل بامداد ۱۳ آبان به ۱۵ شهرستان مازندران از جمله چالوس، عباس آباد و نور خسارت وارد کرد که ۴۷۶ واحد مسکونی تا ۳۰ درصد و ۲۶ واحد مسکونی تا ۷۰ درصد خسارت دیده‌اند.

 بارش شدید باران در چالوس و نوشهر موجب جاری شدن سیلاب، زیر آب رفتن سد ذوات چالوس، آبگرفتگی منازل، قطعی آنتن‌های تلفن همراه و آب گرفتگی معابر شد و ظرف مدت فقط ۲ ساعت، ۹۰ میلیمتر باران در شهرهای چالوس و نوشهر به صورت جداگانه بارید که این‌باران شدید خسارت ۲۳۰۰ میلیاردی سیل را به همراه داشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا