فرهنگ و هنر

“روزهای فرهنگی ایران” در استانبول برگزار شد

“روزهای فرهنگی ایران” در استانبول برگزار شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی، گردشگری و فرش دستباف ایران تحت عنوانروز های فرهنگی ایران”  در منطقه مال تپه استانبول  در فرهنگسرای  ترکان سایلان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی که با همکاری شهرداری مال تپه ترتیب داده شده است‌، با حضور احمد محمدی سرکنسول جدید کشورمان در استانبول، حسن دیدبان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول،ساواش اَرغلو معاون شهردار منطقه مال تپه در فرهنگسرای ترکان سایلان استانبول هنرمندان وعلاقمندان به هنر ایران آغازشد .

در آغاز این برنامه، ساواش اَرغلو معاون شهردار منطقه مال تپه ضمن خوش آمدگویی به حضار و تشکر و تقدیر از هنرمندان  و دست اندکاران این روادید به خاطر همکاری برای برپایی این نمایشگاه گفت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی بین ایران و ترکیه وجود دارد و برگزاری چنین رویدادهایی می تواند در آشنایی هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ دو کشور موثر واقع شود. این اولین بار نیست که شهردای مالت تپه میزبان هنرمندان و محصولات فرهنگی است امیدوارم این نمایشگاه هر سال تعداشان بیشتر شود.

محمدی سرکنسول کشورمان در استانبول در مراسم افتتاحیه این مراسم ضمن عرض تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و خوشامدگویی و خیر مقدم به حضار، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی نقش تأثیرگذاری در توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور دارد. مردم ایران و ترکیه در طول تاریخ همواره به واسطه اشتراکات فرهنگ در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زیسته اند.

تمدن ایرانی در سوریه به نمایش گذاشته شد

وی در ادامه گفت: این نخستین حضور بنده از بدو انتصاب به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول در یک رویداد فرهنگی است که آن را به فال نیک می گیرم و امیدوارم بعد از این شاهد برگزاری همایش، نمایشگاه و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک بیشتری در شهر زیبای استانبول باشیم.

در این نمایشگاه آثار چشم نوازی از محصولات  صنایع دستی و فرهنگی وهنری کشورمان همچون فرش و گلیم تبریز، خطاطی و خوشنویسی، ، میناکاری و قلم زنی، حکاکی روی چرم، خاتم کاری، سوخته کاری روی چوب، ملیله کاری روی نقره، مشبک فلز، ، نقاشی خط و نگارگری، صنایع دستی نمد نوین،زیورالات سنتی، صنایع دستی ترکیبی سفال و چوب در معرض دید علاقمندان به فرهنگ وهنر ایران قرار گرفته است.

این رویداد فرهنگی از ۱۷ تا ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ به مدت یک هفته از ساعت ۱۰ لغایت ۱۹ با مشارکت هنرمندان ایرانی دایر بوده و شرکت در آن برای عموم مردم رایگان است. شایان ذکر در حاشیه این نمایشگاه «کارگاه آموزشی تجاری سازی محصولات فرهنگی» از سوی دکتر کامران داوری برگزار خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا