اجتماعی

توضیح سندیکای مواد اولیه دارو درباره حواشی برنامه تلویزیونی

به گزارش گروه سلامت برگزیده های ایران، سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارو در پاسخ به گزارش فارس درباره ترک برنامه تلویزیونی توسط رئیس سابق این مجموعه توضیحاتی ارائه داد.

متن این توضیحات به شرح زیر است:

در تاریخ ۱۹ مرداد برنامه ای کاملا یکطرفه در برنامه عیار با استناد به جلسه ای که تنها در مکان مجلس و بدون حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس!؟ فقط با حضور یک نماینده برگزار گردید پخش شد که در قسمت اول این ویدئو قرار داده شده است.

پس از پیگیری و شکایت های فراوان سرانجام پس از ۷۵ روز قرار بر حضور نماینده سندیکا در تاریخ ۴ آبان و فرصت ۱۰ دقیقه‌ای پاسخگویی گردید که در ادامه ویدئوی فوق کاملا مشخص است یک مجری از پیش آماده شده با سوالات بی موقع و جهت دار نمیخواهد اجازه صحبت به مهمان برنامه را دهد.

 در حالی که فرامرز اختراعی کاملا مبتنی مستنداتی که در حال حاضر در سایت سندیکا به آدرس www.cppsynd.com منتشر گردیده است لیست کامل محصولات تولیدی در کشور، میزان صرفه جویی ارزی، میزان خودکفایی تولید و الگوریتم محاسبه، لیست دقیق شرکت های دانش بنیان و.. را با خود به برنامه آورده بود.

 مجری در ادامه بحث را به دریافت ارز دولتی معطوف و مبحث قیمت گذاری را مطرح می نماید و طوری نشان میدهد که سندیکا موافق قیمت گذاری نیست!! این در حالیست که سندیکا اولین مرجعی است که از سازمان حمایت درخواست قیمت گذاری عادلانه و مبتنی بر قانون را داشته و در حال حاضر نیز به علت عدم ارایه ضوابط قیمت گذاری قانونی و عادلانه این بحث مسکوت مانده است. 

اما دو روز بعد در ادامه این اقدام رسانه ای جهت دار در خبر ٢٠:٣٠ بار دیگر با بریده ناقصی از انتهای برنامه مذکور سعی در ابلاغ مطالب نامربوط جدیدی صورت گرفت  بطوری که   در فیلم پیوستی که مدیر کل اداره دارو از خود گرفته است طوری القاء می نماید که تولید کنندگان مواد موثره دارویی ۱ میلیارد دلار در سال ارز دریافت میکنند و این درحالی است که حدود ٨۵٠ میلیون دلار از این ارز به وارد کنندگان مواد اولیه دارویی داده می شود تا در سال حمایت از تولید ملی محصولات مشابه تولید داخل را وارد کنند ( یعنی عکس مطلب صورت پذیرفته و به کالای مشابه تولید داخلی و برای منکوب تولیدکنندگان مواد مؤثره این ارز داده شده است ) و حدود ۱۰۰ میلیون دلار از این مبلغ به تولید کنندگان داده شد. 

هر عقل سلیمی که فیلم برنامه را کامل ببینید متوجه می شود که حساس ترین و کلیدی ترین حلقه زنجیره تامین دارو مورد هجوم بی سابقه ای  قرار گرفته است که با منافع دلالانی هماهنگ است که به یمن مصرف مواد مؤثره داخلی ، طی دو سه سال اخیر ، سالانه حدود  یک و نیم میلیارد دلار از واردتشان کاسته شده است.

نهضت خودکفایی و توسعه تولید ملی با اتکاء به خدای تعالی و منطبق با آرمانهای انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی جاریست.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا