اخبار ورزشی

فرستاپن فاتح گرندپری فرمول یک مجارستان شد/ تداوم سلطه مطلق رانندگان «ردبول»

فرستاپن فاتح گرندپری فرمول یک مجارستان شد/ تداوم سلطه مطلق رانندگان «ردبول»

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، رقابت‌های فرمول یک گرندپری مجارستان، یازدهمین مسابقه در تقویم فصل جاری با پیروزی مکس فرستاپن راننده هلندی تیم ردبول به پایان رسید.

فرستاپن ۷۰ دور پیست هونگارورینگ در شهر بوداپست مجارستان را در مدت زمان یک ساعت ۳۸ دقیقه و ۸ ثانیه و ۶۳۴ هزارم ثانیه به پایان رساند و با ۲۶ امتیاز کامل این مسابقه جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی رانندگان مستحکم‌تر از قبل کرد. او در حالی فاتح این مسابقه شد که در دور تعیین خط پس از لوئیز همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس دوم شد و مسابقه اصلی را از خط دوم آغاز کرد.

همیلتون اما با وجود پیشتازی در شروع مسابقه، در نهایت چهارمین راننده‌ای بود که از خط پایان گذشت. او پس از لاندو نوریس از تیم مک‌لارن و سرخیو پرس از تیم ردبول مسابقه را به پایان رساند. نوریس با ۳۳ ثانیه و ۷۳۱ هزارم ثانیه اختلاف نسبت به فرستاپن نفر دوم شد و ۱۸ امتیاز کسب کرد. سرخیو پرس با ۳۷ ثانیه و ۶۰۳ هزارم ثانیه اختلاف ۱۵ امتیاز کسب کرد و سوم شد و همیلتون نیز با ۳۹ ثانیه و ۱۳۴ هزارم ثانیه ۱۲ امتیاز گرفت و چهارم شد.

آینده فرمول یک؛ یا باید تغییر کند یا ناپدید شود!

 

یازدهمین گرندپری فصل اما مانند مسابقات قبلی برای رانندگان تیم فراری چندان جالب نبود چرا که دو راننده این تیم شارل لکلرک و کارلوس ساینس به ترتیب هفتم و هشتم شدند.

این نهمین پیروزی فرستاپن در فصل جاری و یازدهمین پیروزی رانندگان ردبول با احتساب دو پیروزی سرخیو پرس بود تا سلطه مطلق رانندگان تیم اتریشی ردبول بر فرمول یک ادامه داشته باشد.

در رده‌بندی کلی رانندگان، فرستاپن با ۲۸۱ امتیاز صدرنشین است، سرخیو پرس با ۱۷۱ امتیاز دوم است و فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم استون‌مارتین با ۱۳۹ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

در رده‌بندی تیمی نیز تیم ردبول با  ۴۵۲ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، مرسدس با ۲۲۳ امتیاز دوم است و استون‌مارتین ۱۸۴ امتیازی سوم است.

گرندپری بعدی فرمول یک در بلژیک است که روز هشتم مرداد برگزار خواهد شد. از فصل جاری فرمول یک ۱۱ مسابقه دیگر باقی مانده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا