اخبار ورزشی

اتفاق جالب برای مربی سازنده مازندرانی با ۳ مدال آسیایی در ۳ رده سنی/ علی خدایی: به دبیر بدهکارم

اتفاق جالب برای مربی سازنده مازندرانی با ۳ مدال آسیایی در ۳ رده سنی/ علی خدایی: به دبیر بدهکارم

– اخبار ورزشی –

علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره قهرمانی شاگردش اهورا خاطری در مسابقات نوجوانان جهان اظهار داشت: اهورا که خیلی خوب کشتی گرفت و قهرمان جهان شد، اما غیر از او چهار روز دیگر هم علی رضایی دیگر شاگردم همراه با تیم ملی جوانان عازم مسابقات جهانی می‌شود. او چندی پیش قهرمان آسیا شد. از قهرمانی اهورا همه لذت بردیم، چه خانواده‌ها که در ساری از این طلا خوشحال شدند. در این وضعیت اقتصادی خراب، که همه گرفتارند و دغدغه‌های زیادی دارند، اینکه با موفقیت این بچه‌ها برای لحظاتی هم شده، مردم خوشحال شوند، خیلی ارزش دارد. خدا را شکر.

مربی ۵۵ ساله ساروی در مورد سابقه مربیگری خود گفت: من از سال ۱۳۷۰ مربی شدم. حدود شش سال هم در تیم‌های ملی سال‌های مختلف، در کنار غلامرضا محمدی، اکبر دودانگه و غدیر نخودچی حضور داشتم. غلامرضا محمدی در تیم نوجوانان محبت زیادی به من داشت، اما من در نهایت تصمیم گرفتم به همان کار باشگاهی و سازندگی خودم در ساری برسم.

او که مربی سازنده محمدحسین محمدیان نفر سوم جهان، مهدی یگانه جعفری عضو تیم ملی در مسابقات آسیایی سال گذشته، بابک رضایی و یاسین رضایی نفر سوم مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ آسیاست، ادامه داد: شاگرد ۱۹ ساله‌ام یاسین رضایی امسال به قهرمانی آسیا رفت و مدال برنز گرفت. آنها دو برادر هستند، علی و یاسین. علی دو سال از یاسین کوچکتر است. یاسین از بیست کیلوگرم، با من تمرین می‌کند. شاگردان من در سه رده سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان به مسابقات آسیایی اعزام شدند و مدال گرفتند. شاید این اتفاق خوب در دهه‌های مختلف کمتر رخ داده باشد. اهورا خاطری و علی رضایی در آسیایی نوجوانان و جوانان طلایی شدند و یاسین رضایی هم برنز آسیایی بزرگسالان را گرفت. از این جمع اهورا حالا قهرمان جهان هم شده است و رضایی نیز این شانس را دارد که در قهرمانی جهان هم مدال بگیرد. این اتفاق نادری است.

خدایی با اشاره به تقدیر هیئت کشتی مازندران از او، خاطرنشان کرد: بعد از مدال اهورا خاطری، روز دوشنبه در لیگ استانی هیئت استان از من تقدیر و تشکر کرد. مربی سازنده جز همین چیزها که باعث دلگرمی‌اش می‌شود، چیزی نمی‌خواهد. از من خواسته شد که همراه با تیم ملی جوانان، سال گذشته به مسابقات جهانی بروم، اما به علیرضا دبیر گفتم «اجازه بدهید جوان‌ترها بروند، من سال‌ها بودم». رئیس فدراسیون گفت «باورم نمی‌شود به یک مربی بگویم بیا به‌عنوان مربی تیم ملی به مسافرت برو، قبول نکند» و فردایش این را در مصاحبه زنده‌اش مطرح کرد و گفت دست کسی که در باشگاه کار سازندگی را اولویت قرار می‌دهد، می‌بوسم. این حرف برای من خیلی ارزش داشت. من به علیرضا دبیر بدهکارم، اما در شهر خودم در دو سال اخیر بدترین رفتار با من شد. بعد از عناوینی که بچه‌ها در مسابقات آسیایی و جهانی به دست آوردند، یک خسته نباشید هم به من نگفتند. خسته نباشید و حمایت هم اصلاً نخواستم، چرا چوب لای چرخ من می‌گذارند و می‌خواهند باشگاه را از من بگیرند؟ کجای دنیا با مربی سازنده‌ای که می‌خواهد بسازد و شاگردانش هم قهرمان می‌شوند، چنین برخوردی می‌کنند؟! علیرضا دبیر هم شاهد بداخلاقی نسبت به من بود.

این مربی ساروی عنوان کرد: همه ما با قهرمانی اهورا و پرچمی که دور تشک چرخاند، اشک ریختیم، اما عده‌ای با این اتفاق خوشحال نشدند. از یک طرف امید شایگان رئیس هیئت کشتی استان از من تشکر می‌کند و علیرضا دبیر پای من می‌ایستد. من از آنها ممنونم و این چیزها دلگرمم می‌کند، اما نمی‌توانم واقعیتی را که در شهر خودم اتفاق می‌افتد، نگویم.

مربی سازنده محمدحسین محمدیان درباره غیبت این کشتی‌گیر در چرخه سال ۲۰۲۲ و اینکه آیا همچنان قصد کشتی گرفتن دارد، گفت: محمدحسین با مجوز درمانی در مرحله اول چرخه که مسابقات کشوری بود، کشتی نگرفت. فدراسیون و کادر فنی تیم ملی با توجه به مصدومیتش، به او احترام گذاشته و گفتند «مرحله بعدی کشتی بگیر»، اما در این فاصله در جام باشگاه‌های جهان کشتی گرفت و در انتخابی جام تختی باز هم غایب بود. درست است که محمدحسین شاگرد من است، اما هیچ وقت به خاطر هیچ چیزی، حق و ناحق نمی‌کنم و تحت هر شرایطی واقعیت را می‌گویم. محمدحسین پیش من تمرین می‌آید. فکر می‌کنم قصد داشته باشد در لیگ برتر کشتی بگیرد. شاید اگر ببیند آمادگی‌اش خوب است و از نظر سنی و توان بدنی شرایطش برای کشتی گرفتن مساعد است، بخواهد باز هم ادامه دهد. این بستگی به خودش دارد که چقدر در شرایط فعلی تحمل فشار و سختی تمرین و کشتی را داشته باشد.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا