بین الملل

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: حکم دیوان دادگستری بین‌المللی، تاریخی است

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: حکم دیوان دادگستری بین‌المللی، تاریخی است

نالدی باندور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی اظهار کرد: ابعاد مختلف حکم دیوان دادگستری بین‌الملل و تعیین تدابیر موقتی که اسرائیل باید در پیش بگیرد، نشان دهنده جدیت دادگاه در رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی است.

باندور در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت که این حکم نشان‌دهنده انتقال به بخش اجرایی مربوط به دلایل ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی است.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی در ادامه گفت: این اولین باری است که چنین شکایتی علیه اسرائیل مطرح می‌شود و صدور حکمی درباره اقدامات موقت با این سرعت، تاریخی است.

باندور در ادامه این مصاحبه از کشورهای آفریقایی، عربی و تمامی کشورهای «جنوب» خواست برای پیگیری این پرونده از فلسطین حمایت کنند.

او گفت: ما از جامعه مدنی و دولت‌های سراسر آفریقا، خاورمیانه و به ویژه سایر کشورهای جنوب می‌خواهیم که همبستگی ما با ملت فلسطین و پیگیری این پرونده را تضمین کنند.

مایتی نکونا ماشابانی، وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنبوی نیز پیش از این حکم دادگاه لاهه را نقطه عطف مهمی در جستجوی عدالت برای ملت فلسطین دانست و گفت که کشورش امیدوار است که دادگاه حکمی برای برقراری آتش‌بس در غزه صادر کند.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا