فرهنگ و هنر

ارسال ۱۳۷۸۰ اثر به مهرواره هوای نو/ باباخانی: زمینه برای مشارکت هیأت‌های کوچک فراهم است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی برگزیده های ایران نشست خبری مهر واره همدلی با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه تهران برگزار شد.

هیأت‌های مذهبی موتور پیشران نظام اسلامی هستند

در این نشست باباخانی طی سخنانی هیأت‌های مذهبی را جلوه‌های جوشان معارف اهل بیت (ع) دانست و گفت: این مکان‌های مقدس نقش مؤثری در به وجود آمدن انقلاب اسلامی داشته‌اند و در گام دوم انقلاب موتور پیشران نظام  اسلامی هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی هستند.

آثار هیأت‌ها در بحران‌های اجتماعی مشهود است

وی ادامه داد: آثار هیأت‌های مذهبی در جامعه را می‌توان در ایام شیوع کرونا مشاهده کرد، هیأت‌ها هم در بحران‌های اجتماعی مانند زلزله، سیل، کرونا و… و هم در عرصه‌های فرهنگی و معنوی در صحنه حاضر هستند.

باباخانی با اشاره به برگزاری مهرواره هوای نو گفت: هوای نو قرار است نشان دهد هیأت‌های مذهبی ولو هیأت‌های کوچک در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اثرگذار هستند و باید این آثار را با دیگر هیأت‌ها و تشکل‌های دینی به اشتراک گذاشت.

در مهرواره هوای نو بزرگی و کوچکی هیأت مطرح نیست

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در مهرواره هوای نو بزرگی و کوچکی هیأت مطرح نیست، گفت: آنچه مهم است این است که هیأت فعالیتی اثر‌گذار در جامعه داشته باشد، اگر هیأت نیاز جامعه را به درستی شناسایی کند و از ظرفیت رسانه هم به خوبی استفاده کند، جلوه‌های فعالیتش به خوبی دیده می‌شود هر چند اگر هیأتی کوچک باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این مرکز کمک می‌کند تا فعالیت‌های شاخص هیأت‌ها شناسایی و زمینه رشد آن فعالیت فراهم شود و همچنین به عنوان الگو به دیگر هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی ارائه شود.

انتخاب برگزیدگان در دو بخش اشخاص و هیأت‌ها

باباخانی درباره برگزیدگان مهرواره هوای نو گفت: طرح‌ها و برنامه‌های برتر هیأت‌ها و اشخاص توسط هیأت داوران شناسایی و به عنوان آثار برتر معرفی می‌شوند، البته جوایز در دو بخش برنامه‌های هیأت‌ها و اشخاص متفاوت است و به جز جایزه حمایت‌هایی هم در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی رسانه را در ترویج فعالیت‌های مؤثر هیأت‌ها دارای نقشی پررنگ برشمرد و گفت: بخش مهمی از این کار بر عهده رسانه است و باید برای فرهنگ‌سازی مطلوب از ظرفیت رسانه استفاده کرد.

ارسال ۱۳۷۸۰ اثر تا امروز به دبیخانه مهرواره

در ادامه وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به مشارکت بسیار بالای هیأت‌ها و فعالان این عرصه در مهرواره هوای نو گفت: تا این لحظه ۱۳۷۸۰ اثر در سامانه هوای نو به ثبت رسیده که پیش‌بینی چنین استقبالی را نداشتیم، همچنین مهلت ارسال آثار تا روز ۴ دی‌ماه ادامه دارد و فعالان عرصه هیأت می‌توانند تا این روز آثار و برنامه‌های مهم و مؤثر خود را برای ما ارسال کنند.

وی از برگزاری مهرواره در ۱۷ رشته خبر داد و گفت: برای مشارکت بیشتر هیأت‌ها خصوصاً هیأت‌های کوچک، رشته‌های جشنواره را خرد کردیم تا اگر هیأتی در یک زمینه به ظاهر کوچک فعالیتی مؤثر انجام می دهد بتواند در مهرواره هوای همدلی شرکت کند.

برگزاری نمایشگاه از آثار برگزیده مهرواره همدلی

ملتجی از برگزاری نمایشگاهی در کنار اختتامیه مهرواره خبر داد و گفت: برای ترویج برنامه‌های هیأت‌ها سه روز قبل از برگزاری اختتامیه نمایشگاهی برپا و در آن آثار برتر مهرواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. همچنین اختتامیه اوایل اسفند‌ماه برگزار می‌شود و در آن صاحبان ایده‌ها و آثار برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

جوایز مهرواره

دبیرمهرواره هوای نو درباره جوایز مهرواره گفت: در بخش هیأت‌ها جوایز از حداقل ۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود و حمایت‌هایی هم در این راستا در نظر گرفته شده و تا ۲۵۰ میلیون تومان وام اعطا می‌شود، همچنین جایزه ویژه‌‌ای برای برگزیدگان درنظر گرفته شده است که سفر تجربه است و این عزیزان می‌توانند در این سفر‌ها با فعالیت‌های مردمی شاخص دیگر کشور‌ها هم آشنا شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا