اخبار ورزشی

هاشمی: هیچ وقت عدالت ورزشی نداشتیم/ نمی‌توانیم به تنهایی مشکلات را حل کنیم

هاشمی: هیچ وقت عدالت ورزشی نداشتیم/ نمی‌توانیم به تنهایی مشکلات را حل کنیم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران رشته تیراندازی گفت: تیراندازی یک رشته پایه و پرمدال است که توجه ویژه‌ای به آن داریم. در بخش بانوان پتانسیل خوبی وجود دارد. در همین مدت کوتاه حضور قربانی ۳۶ مدال کسب شده که نشانگر این است که مجموعه ورزش کشور باید به توسعه بیشتر این رشته توجه کند. ۴ سهمیه المپیک تاکنون کسب شده است. ان‌شاءالله ما و کمیته المپیک کمک می‌کنیم که اتفاقات بهتری در این رشته رخ بدهد.

هاشمی: پاداش پای سکوی المپیک، قطعا میلیاردی است

وزیر ورزش و جوانان افزود: همه این افتخارات و مدال‌ها یک شبه به دست نیامده و حاصل زحمات همه مربیان و مدیران در طول سال‌های قبل و فعلی است. در تلاش هستیم تا گام‌های مهم و اساسی را برداریم.

هاشمی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران گفت: این دیدار نشانگر این بود که ورزش برای نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا هدایای رهبری هم به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اهدا شد و این نشان دهنده آن است که نگاه ویژه‌ای وجود دارد که وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به نگاه رئیس جمهور به ورزش به جلسه شورای عالی ورزش کشور اشاره کرد و گفت: یازده مصوبه در شورای عالی ورزش داشتیم که جزئیات آن را پس از ابلاغ، اعلام می‌کنیم. چند موضوع به عنوان مشکل ورزش کشور مشخص و به رئیس جمهور ارائه شد. یکی از موضوعات اساسی در بحث پروژه‌های نیمه تمام بود که در جمع‌بندی که داشتیم، ۳۴۲۸ پروژه نیمه تمام در همه سطوح در استان‌های مختلف وجود دارد. برنامه ما این است که هیچ پروژه‌ای را آغاز نکنیم و همان پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم و این در اولویت قرار گرفت.

هاشمی عنوان کرد: موضوع دوم این بود که ۷۰ درصد انرژی مدیران به جای صرف در ورزش، در پروژه‌های نیمه تمام صرف می‌شود. تصمیم گرفته‌ایم که از سایر دستگاه‌ها کمک گرفته شود و انرژی مدیران استانی ما در این بخش هزینه نشود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع مهم بعدی این است که ما هیچ وقت عدالت ورزشی نداشتیم. عدالت ورزش زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد که باید آمایش سرزمینی صورت بگیرد. در واقع به تناسب استعداد در استان‌ها، آن سالن و استادیوم و فضای ورزشی ساخته می‌شود. بارها شاهد بوده‌ایم که یک ورزشگاه فوتبال در جایی احداث شده که ظرفیت فوتبال در آن وجود ندارد. لذا بر اساس آمایش سرزمینی موظف هستیم که این کار را انجام بدهیم.

او افزود: سی درصد این کار انجام شده است. ۱۴۰۰۰ هیئت ورزشی در کشور وجود دارد، اما اگر ببینیم که برای یک استان ۹ هیئت ورزشی کفایت می‌کند، این کار را انجام می‌دهیم. ضمن اینکه این آمایش سرزمینی دست سیاسیون را در دخالت در امور ورزشی دور می‌کند. در واقع هر کسی تکلیف خودش را می‌داند. همچنین فدراسیون‌های ورزشی هم شناسایی می‌کنند که در کدام استان سالن و فضای ورزشی ایجاد شود. در کنار طرح آمایش، احساس می‌کنم که باید حوزه ورزش و تربیت بدنی ساماندهی شوند. الان ۹ دستگاه درگیر این ورزش و تربیت بدنی هستند اما هم افزایی لازم وجود ندارد. برنامه و طرحی داریم که برنامه‌های ورزشی باید برای افراد از بدو تولد آغاز شود و در دوران تحصیل ادامه پیدا کند. پس از آن نیز برخی به سمت ورزش حرفه‌ای و برخی به دنبال ورزش همگانی می‌روند. همه دستگاه‌ها موظف هستند که کارها را جلو ببرند.

وی گفت: فکر می‌کنم اگر این چند موضوع انجام شود، می‌تواند مفید و اثرگذار باشد. ما به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. ان‌شاءالله با همراهی همه بخش‌ها این مشکلات حل شود و به اصل ورزش بپردازیم.

هاشمی عنوان کرد: امیدوارم تیراندازی بتواند در المپیک پاریس باعث به اهتزاز درآمدن پرچم ایران باشد و ما هم کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم و حتی کمک‌های بیشتری هم می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا