مازندران

شناسایی هویت پیکر مطهر ۴ شهید دفاع مقدس

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی از شناسایی هویت پیکر مطهر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس از طریق DNAخبر داد و اظهار کرد: طی اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک نور، هویت پیکر ۴ شهید گمنام تدفین شده در شهرهای قائمشهر، بابل، کردکوی و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شهید تدفین شده در حوزه علمیه شهرستان قائمشهر ۱۸ ساله و از شهدای استان اصفهان است، ادامه داد: این شهید در عملیات رمضان منطقه شرق بصره به شهادت رسید و در ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ در این مکان خاکسپاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: همچنین هویت پیکر مطهر شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد بابل شناسایی شد و متعلق به شهید «محمدحسن درویش پسند» اهل شهرستان بهبهان است.

ملکی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهید که در عملیات خیبر منطقه عملیاتی هورالعظیم به شهادت رسید در سال ۹۲ در این دانشگاه خاکسپاری شده است.

وی از شناسایی پیکر مطهر ۲ شهید مازندرانی خبر داد و افزود: پیکر یکی از شهدا که بسیجی و اهل سوادکوه است، همراه ۲ شهید گمنام دیگر، ۲۹ آذر ۹۱ در سه راهی پارک کردکوی تدفین شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: مشخصات این شهید و شهید تدفین شده در حوزه علمیه قائمشهر، پس از اطلاع رسانی به خانواده، به اطلاع عموم مردم نیز خواهد رسید.

سردار ملکی بیان کرد: پیکر مطهر شهید «جمال محمدشاهی» از شهدای بخش رینه آمل که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران تدفین شده بود نیز شناسایی شد و روز گذشته خانواده این شهید در مراسمی بر مزار شهیدشان حضور پیدا کردند.

وی گفت: شهید جمال محمدشاهی چهارمین شهید شناسایی شده از ۹ شهید آرمیده در باغ موزه دفاع مقدس تهران است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا