اخبار ورزشی

مجسمه بکن‌باوئر در محوطه آلیانتس آره‌نا نصب می‌شود

مجسمه بکن‌باوئر در محوطه آلیانتس آره‌نا نصب می‌شود

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، باشگاه بایرن مونیخ در نظر دارد مجسمه‌ای برای یادبود فرانتس بکن‌باوئر که در تاریخ ۱۸ دی سال گذشته  پس از تحمل دوره‌ای از بیماری، در سن ۷۸سالگی درگذشت، در محوطه بیرونی ورزشگاه خانگی خود یعنی آلیانتس آره‌نا نصب کند. بر اساس گزارش رسانه‌های نزدیک به باشگاه بایرن مونیخ؛ این باشگاه قصد دارد مجسمه‌‌ بکن‌باوئر را از آلیاژ برنز و در ابعاد ۱.۵برابری اندازه واقعی او بسازد و کنار مجسمه گرد مولر در محوطه بیرونی ورزشگاه آلیانتس آره‌نا قرار دهد. انتظار می‌رود اجرای این پروژه حدود ۱.۵ سال طول بکشد و هواداران بایرن، اعضای باشگاه و کانون هواداران نیز می‌توانند با کمک‌های نقدی خود در ساخت و اجرای این پروژه سهیم باشند.

بکن‌باوئر که در دوران بازیگری‌اش برای تیم‌های بایرن مونیخ، نیویورک کاسموس و هامبورگ بازی کرد، بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۷ در ۱۰۳ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان غربی به میدان رفت و به‌‌عنوان یک مدافع ۱۴ گل نیز به ثمر رساند. او همچنین سابقه سرمربیگری تیم آلمان غربی و بایرن مونیخ را نیز در کارنامه‌اش دارد. بکن‌باوئر به‌عنوان بازیکن با بایرن مونیخ ۱۴ عنوان قهرمانی به دست آورد از جمله چهار قهرمانی در بوندس‌لیگا و سه قهرمانی در جام یوفا. او که با لقب «قیصر» شناخته می‌شد با تیم ملی آلمان غربی هم فاتح جام جهانی ۱۹۷۴ و جام ملت‌های اروپا ۱۹۷۲ شد. اسطوره فوتبال آلمان در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ توپ طلای «فرانس فوتبال» را از آن خود کرد.

همه‌چیز درباره آینده نیمکت مربیگری بایرن مونیخ

در تصویر زیر مجسمه گرد مولر اسطوره فوتبال آلمان و بایرن مونیخ دیده می‌شود که در محوطه بیرونی ورزشگاه آلیانتس آره‌نا نصب شده است. او در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در سن ۷۵سالگی درگذشت. مولر که به او لقب «بمب‌افکن» داده بودند، بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹ در عضویت باشگاه بایرن مونیخ بود و در ۶۰۷ بازی رسمی برای سرخپوشان مونیخی موفق به ثمر رساندن ۵۶۶ گل شد. او همچنین در ۶۲ بازی برای تیم ملی آلمان غربی موفق به ثمر رساندن ۶۸ گل شد.

تیم فوتبال بایرن مونیخ ,

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا