خراسان رضوی

طرح راهبردی توس ابلاغ شد

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مجید طهوریان عسکری رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با پیگیری‌های مجدانه شورای ششم و رایزنی‌های گسترده، طرح راهبردی توس ابلاغ شد و ساکنان این بافت تاریخی پس از سال‌ها، از بلاتکلیفی خارج شدند. چراکه شهرداری می‌تواند پس از ابلاغ طرح، به بخش عمده‌ای از نیازهای شهروندان، پاسخگویی نماید.

وی افزود: ۲۵ سال از حضور مقام معظم رهبری در توس می‌گذرد و بیش از ۱۰ سال است که این پهنه به عنوان محدوده منفصل به شهر الحاق شده است. بسیار خرسندیم که طی روزهای اخیر از سوی وزارت راه و شهرسازی، شاهد ابلاغ طرح راهبردی توس به استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از این گره‌گشایی، در زمان کوتاهی طرح تفصیلی توس هم به نتیجه برسد و بتوانیم نگاه جدی خود را در توسعه و آبادانی توس داشته باشیم. ضوابط و مقررات طرح راهبردی توس به منزله سندی مکمل برای پهنه‌بندی کاربری زمین است که خطوط و رویکردهای کلان توسعه شهری را مشخص نموده و چارچوبی برای استفاده در مطالعات طرح تفصیلی ارائه می‌دهد.

طهوریان عسکری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ملزوم این طرح (راهبردی)، طرح تفصیلی است که براساس رایزنی‌های صورت گرفته از سوی شورای شهر و شهرداری، تا پایان سال اتفاقات خوبی در این موضوع نیز شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا