اخبار روز

انصارالله: عملیات‌های یمن ادامه دارد/ در برابر هیچ تجاوزی ساکت نمی‌مانیم

انصارالله: عملیات‌های یمن ادامه دارد/ در برابر هیچ تجاوزی ساکت نمی‌مانیم

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن شب گذشته در سخنانی اعلام کرد، آمریکا در تلاش است تا جهانیان را درباره اتفاقاتی که در دریای سرخ رخ می‌دهد گمراه کند.

عبدالسلام افزود، آمریکا در تلاش برای ایجاد یک بحران بین‌المللی و تحمیل عواقب آن به یمن است.

سخنگوی انصارالله ادامه داد، اما در برابر این تلاش‌های آمریکا ما تاکید می‌کنیم که در چارچوب حمایت از ملت فلسطین و تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر صهیونیستی برای توقف تجاوزات جنایتکارانه و فاشیستی آن ضد نوار غزه، عملیات‌های یمن ضد کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند ادامه خواهد داشت.

این مسئول انصارالله از همه کشورها خواست تا نسبت به موضع یمن مطمئن باشند و خودشان را قربانی فریبکاری آمریکا نکنند.

وی تاکید کرد که آمریکا نیز حق ندارد با فرار به سمت ایجاد بحران‌های بین‌المللی، از مسئولیت خود در قبال تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه شانه خالی کند و باید این تجاوزات را متوقف سازد.

عبدالسلام: آمریکا به‌دنبال نگهبانی از اسرائیل است نه جهان/ عملیات‌های یمن متوقف نخواهد شد
مقام یمنی: حملات آمریکا به یمن با هدف کاهش فشارهای اقتصادی به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود

محمد عبدالسلام در ادامه گفت، یمن بر اساس اصل حق دفاع از خود، اجازه نخواهد داد حاکمیتش نقض شود و در مقابل هر تجاوزی که در معرض آن باشد، هرگز ساکت نخواهد ماند.

این مسئول یمنی روز جمعه در گفت‌وگو با رویترز نیز اعلام کرد،انصارالله به‌دنبال تشدید تنش‌ها نیست. ما یک سری قواعد درگیری وضع کرده‌ایم که در آن حتی یک قطره خون هم ریخته نشد و خسارات مادی زیادی هم به وجود نیامد. این قواعد صرفاً با هدف تحت فشار قرار دادن اسرائیل بود نه فشار بر کشورهای جهان. یمن همچنین بر پاسخگویی به تجاوزات دشمن و پایبندی به موضع خود در ممانعت از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تأکید دارد و این وضعیت تا زمان توقف حملات آمریکا (علیه یمن) و نیز تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه خواهد داشت.

در شرایطی که رهبری سیاسی و نظامی و ملت یمن بر ادامه عملیات‌های این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و کشتی‌هایی که به مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه تاکید دارند، آمریکا که در تشکیل ائتلاف دریایی ضد یمن شکست خورده طی روزهای اخیر دست به اقدامات متجاوزانه و خصمانه‌ علیه یمنی‌ها از جمله حمله به مواضعی در این کشور و قرار دادن مجدد نام انصارالله در لیست به اصطلاح «تروریسم» زده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا