سیاسی

«صباغیان» اولین ثبت نام کننده واجد شرایط در انتخابات

«صباغیان» اولین ثبت نام کننده واجد شرایط در انتخابات

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی، برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه و پس از احراز شرایط کاندیداتوری به عنوان اولین نفر در این دوره انتخابات ثبت نام کرد.

محمدرضا صباغیان نماینده مجلس، بعد از ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: علیرغم موفقیت‌ها و دستاوردهای کشور در برخی حوزه‌ها، ما با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: متأسفانه دولت‌ها نتوانسته‌اند مشکلات اقتصادی را حل کنند و مردم نسبت به وضعیت معیشتی ناراضی بوده‌اند‌. علت این مسأله نیز ساختار سیاسی و اداری کشور است و تا این ساختار اصلاح نشود، هر دولتی بیاید همان حرکت را پیش می‌برد و وضعیت تفاوتی نخواهد کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر یک از قوا و دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای کار می‌کنند و باید این چاقوی جراحی را بردارد و این را اصلاح کند‌. اگر کسی این حرف را بزند، شاید برداشت شود که با نظام مشکل دارد ولی اتفاقا این به نفع نظام است.

صباغیان گفت: هدف اصلی من اصلاح ساختار اداری و سیاسی است. یک نمونه، مدیریت واحد شهری است و اگر این مدل را در کشور اجرا کنیم، بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان جزیره‌ای فعالیت نمی‌کنند و خود مردم شهردار را انتخاب کنند.

وی افزود: استانداران و فرماندان باید نماینده سیاسی دولت‌ها باشند. باید ساختار سیاسی کشور اصلاح شود تا به تقویت جمهوریت نظام و اسلامیت نظام دست یابیم. در این صورت است که بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

به گزارش برگزیده های ایران، در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی می‌بایست حداکثر تا ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

رهبر معظم انقلاب نیز محمد مخبر(معاون اول رئیس‌جمهور) را به سرپرست ریاست جمهوری منصوب کردند. انتخابات ریاست جمهوری قرار است ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود. ثبت نام از ۱۰ خرداد تا ۱۴ از ساعت ۸ الی ۱۸ انجام می شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا