اجتماعی

بهره‌برداری از بیمارستان جدید شهدای تجریش بدون پارکینگ فاجعه‌ است

بهره‌برداری از بیمارستان جدید شهدای تجریش بدون پارکینگ فاجعه‌ است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، یکصدوشصتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد.

چمران در ابتدای جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران در روز جمعه جهت برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی اظهار کرد: امیدواریم مسئولان و دست‌اندرکاران این برنامه بتوانند روز خوب و پرنشاطی را برای شهروندان تهرانی رقم بزنند و ان‌شاءالله مشکلاتی که در گذشته وجود داشت در این مهمانی مرتفع شده باشد.

گلایه چمران از دولت سیزدهم

وی تصریح کرد: بنده گلایه‌ای نیز از دولت سیزدهم دارم و گلایه بنده به عدم تعهد دولت درخصوص ۶۳۰ دستگاه است و ما باید از این فرصتی که در این دوره از مدیریت شهری و دولت فراهم شده برای شهروندان تهرانی استفاده کنیم و اگر این فرصت از دست برود مشخص نیست در آینده این فرصت ایجاد خواهد شد یا خیر.

وی با بیان اینکه مشخص است که بانک مرکزی در رابطه با تعهدات خود و پرداخت مبالغی جهت ورود ۶۳۰ دستگاه واگن کوتاهی کرده گفت: گلایه ما در این زمینه زیاد است و شوخی نیست و همانطور که گفته شد اگر این فرصت را از دست بدهیم مشخص نیست در آینده این فرصت فراهم خواهد شد یا خیر.

چمران توصیه‌ای را به برخی از افراد در دولت عنوان کرد و گفت: کسانی که هم‌اکنون بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند بدانند که این قدرت از دست رفتنی است و اگر کار درست و مشکلات شهر و شهروندان را برطرف بکنند این موارد در ذهن مردم به یادگار خواهد ماند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته بنده بارها به صورت تلفنی و مکتوب موارد اشاره شده را به دوستان دولتی مطرح کرده‌ام و امیدواریم هر چه زودتر به تعهدات خود در خصوص ۶۳۰ دستگاه واگن عمل کنند.

واکنش عضو شورای شهر تهران به عدم تامین پارکینگ بیمارستان هزار تختخوابی شهدای تجریش

به گزارش برگزیده های ایران، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به برنامه‌ریزی دولت جهت افتتاح از بیمارستان جدید هزار تختخوابی تجریش همزمان با روز عید غدیر اظهار کرد: این اتفاق بسیار خوب و مبارکی است اما چند سوال از دولت و شهرداری وجود دارد که امیدواریم در این زمینه پاسخ داده شود.

وی افزود: سوال اول مربوط به کسری ۲ هزار پارکینگ برای این بیمارستان است که اگر این موضوع مورد توجه قرار نگرفته باشد و این بیمارستان بدون پارکینگ با سقف اشاره شده افتتاح شود قطعا مشکلات و گره‌های ترافیکی در میدان تجریش بیش از گذشته خواهد شد و مردم را با دشواری روبرو خواهد کرد.

وی گفت: البته قرار بود ساختمان قبلی بیمارستان تجریش تبدیل به پارکینگ برای بیمارستان جدید شود اما در ادامه ساختمان قدیم نیز برای بحث درمانی در نظر گرفته شد و با این حساب مشخص نیست که قرار است برای تامین پارکینگ بیمارستان چه اقدامی صورت بگیرد و امیدواریم به گونه‌ای عمل شود که مردم با راه‌اندازی این بیماستان شیرینی آن را بچشند نه تلخی و گره‌های ترافیکی از افتتاح بیمارستان.

علوی افزود: سوال بعدی به بحث پسماندهای بیمارستانی در محل بیمارستان شهدای تجریش مربوط می‌شود و با توجه به قنوات موجود امکان نفوذ پسماند به این قنوات وجود دارد و در این زمینه این سوال مطرح است که وزارت بهداشت چه تمهیداتی برای این مسئله اتخاذ کرده است؟

وی ادامه داد: امیدواریم با افتتاح این بیمارستان مردم شرایط خوبی را برای حضور در بیمارستان و فرایندهای درمانی داشته باشند و گرفتار مشکلاتی از جمله ترافیک و پسماندهای زیست محیطی نباشند.

تکلیف پسماندهای بیمارستانی شهدای تجریش مشخص است

به گزارش برگزیده های ایران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تذکر مطرح شده از سوی علوی درخصوص بهره‌برداری و افتتاح بیمارستان هزار تختخوابی شهدای تجریش تصریح کرد: در ارتباط با بحث پسماند شفاف و روشن است که قاعدتا باید پسماندهای بیمارستانی با خودروهای مخصوص حمل و امحاء شود و قاعدتا مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: اما در خصوص تامین پارکینگ برای بیمارستان ضوابط رعایت نشده و قاعدتا در این زمینه باید تمهیدات لازم از قبل پیش‌بینی شود و با افتتاح این بیمارستان، شاهد افزایش ترافیک و مشکلاتی از این دست خواهیم بود.

انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهردار تهران در خصوص احداث تراموا بدون اطلاع شورا

به گزارش برگزیده های ایران، نرگس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به اظهارات چند ماهه گذشته و اخیر شهردار تهران در خصوص احداث ال آر تی (تراموا) در شهر تهران گفت: در این زمینه شهردار تهران تمایل زیادی را برای احداث این مدل صد سال قبل در تهران را دارد و فارغ از اینکه تراموا برای تهران مفید است یا خیر باید در این زمینه به ابهاماتی پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته چند گزارش که بیشتر شبیه پایان‌نامه‌های دانشجویی بوده در ارتباط با موضوع تراموا و احداث آن به شهر تهران ارسال شده است که قاعدتا این گزارشات نمی‌تواند برای احداث چنین مودی در حوزه حمل و نقل موثر باشد و مایه تعجب از این گزارشات است.

سلیمانی گفت: روز گذشته نیز آقای زاکانی شهردار تهران در نشست تخصصی با خبرنگاران به ارائه کارهای مطالعاتی در خصوص تراموا اشاره کرده است و در صحبت‌های خود عملیات کرده که به زودی عملیات اجرایی این مد حمل و نقلی در شهر تهران آغاز خواهد شد که در این زمینه نیز سوالاتی وجود دارد که امیدواریم به این سوالات پاسخ داده شود.

وی گفت: چنانچه کارهای مطالعاتی در خصوص تراموا انجام شده این گزارشات باید به صورت دقیق به شورا ارائه شود و در شورا در خصوص این مد از حمل و نقل تصمیم‌گیری و در نهایت عملیات اجرایی آن آغاز شود. به گونه‌ای فعالیت نکنیم که در آینده با مشکلی در خصوص این معضل در حوزه حمل و نقل مواجه شویم. به عنوان مثال در ادوار گذشته مدیریت شهری آمدند مدی از حمل و نقل تحت عنوان مونوریل را در میدان صادقیه پایه‌گذاری کردند و هزینه زیادی نیز صرف آن شد اما این هزینه‌ها بی‌نتیجه ماند.

سلیمانی افزود: در هر دوره از مدیریت شهری مسئولان تلاش دارند که یک کار مشخصی را از خود به یادگاری بگذارند که این کار پسندیده است اما باید به گونه‌ای عمل شود که اینگونه کارها در آینده با مشکل روبرو نشود.

عضو شورای شهر تهران همچنین به ارائه لیست تخفیف عوارض شهرسازی از سوی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که لیست این افراد که بالاترین میزان تخفیف عوارض شهرسازی را داشته‌اند به شورا ارائه شود تا شهروندان تهرانی از کم و کیف این مسئله مطلع شوند.

وی گفت: ما نیز از برگزاری نشست‌های تخصصی شهردار تهران با خبرنگاران استقبال می‌کنیم و امیدواریم نیز به همین میزان آمادگی پاسخ به سوالات اعضای شورا را نیز داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی تصریح کرد: آغاز سال جدید تحصیلی می‌تواند یک محک جدی برای شهرداری تهران باشد تا آنها اقدامات خود و برنامه‌هایی که طی دو سال گذشته در حوزه حمل و نقل انجام داده‌اند را نشان بدهند.

تهران صاحب “تراموا” با مسیر ۱۸کیلومتری می‌شود!

سرنوشت تراموا همانند مونوریل در تهران نشود!

به گزارش برگزیده های ایران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به رونمایی از ۶ رام قطار در روز گذشته توسط شهردار تهران گفت: این کار بسیار پسندیده‌ای است و ما باید تمهیدات لازم را برای بازسازی و نوسازی واگن‌های مترو انجام بدهیم.

وی افزود: در یک دوره‌ای اقدامات لازم برای خرید واگن‌ها انجام شد و با گذشت زمان این واگن‌ها نیاز به اورهال و نوسازی داشتند و اقدامی که توسط شهرداری تهران در خصوص اورهال واگن‌ها در حال انجام است یک حرکت رو به جلو و یک اقدام ارزشمند محسوب می‌شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: اما روز گذشته شهردار تهران در نشست تخصصی حوزه حمل و نقل با خبرنگاران چند نکته را مطرح کرد که لازم دیدم در این خصوص نکاتی را مطرح کنم. اول اینکه آقای زاکانی در جلسه روز گذشته با خبرنگاران به احداث تراموا در شهر تهران اشاره کرد که باید در این زمینه عنوان شود باید برای احداث این مد از حمل و نقل مسیر قانونی در شورا طی و در صورتی که شورا تصویب کند ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد و در غیر این صورت چنانچه شورا با احداث این خط مخالفت کند نباید این مد از حمل و نقل اجرایی شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: موضوع دیگری که از سوی زاکانی مطرح شد به دو طبقه کردن تونل های مترو بر می‌گردد و جدا از این مسئله که این موضوع نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد گفت: چنانچه این موضوع نیز پذیرفته شود باید در شورا تصویب شود و اگر مزایا برای شهر داشته باشد ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که احداث تراموا در تهران سرنوشت آن مشابه مونوریل در میدان صادقیه نباشد.

تشکری هاشمی همچنین به اظهار نظر شهردار تهران در خصوص پرداخت سوبسید کرایه حمل و نقل در بحث واگن اشاره کرد و افزود: روز گذشته آقای شهردار به این مسئله پرداخت اما باید به این نکته اشاره شود که شورای شهر تهران در بودجه سنواتی خود اعتباری را لحاظ کرده است که این اعتبار برای خرید واگن است نه پرداخت سوبسید کرایه حمل و نقل در بخش واگن و باید به این موضوع نیز توجه لازم صورت بپذیرد.

انتقاد عضو شورای شهر تهران به واگذاری شبکه فیبر نوری به بخش خصوصی

به گزارش برگزیده های ایران،‌ علی‌اصغر قائمی دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران در سال گذشته گفت: این برنامه همانطور که گفته شد در سال گذشته به تصویب رسید و از ابتدای امسال شهرداری تهران به ارکان و مجموعه‌های زیر پوشش خود این برنامه را ابلاغ کرده است و چندی پیش ما جلسات مختلفی برای بررسی میزان آمادگی اجرای برنامه چهارم توسعه داشتیم که چه میزان آمادگی برای این برنامه وجود دارد اما گزارشات حاکی از آن است که آمادگی چشمگیری برای این برنامه وجود ندارد.

وی افزود: موضوع دیگر به توسعه شبکه فیبر نوری بر می‌گردد که در برنامه چهارم توسعه نیز مصوب شده در یک بازه زمانی ۴ ساله ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری به میزان فیبر نوری گذشته در تهران افزوده شود به این معنا که هر سال ۷۵ کیلومتر فیبر نوری در تهران احداث شود که با گذشت بیش از ۳ ماه هنوز اقدامی در خصوص احداث فیبر نوری در سال جاری انجام نشده است.

قائمی به یکی دیگر از اقدامات خلاف شهرداری تهران در خصوص واگذاری بخش مدیریت و راهبری شبکه فیبر نوری به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: قاعدتا با توجه به مسائل امنیتی راهبری این مجموعه باید در اختیار شبکه حاکمیتی باشد و تعجب است که دوستان به گونه‌ای عمل می‌کنند که مسائل امنیتی را به مخاطره می‌اندازد و این مسئله نیز مخالف با پدافند غیرعامل است و نباید مدیریت شبکه فیبر نوری در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

به گزارش برگزیده های ایران، زهرا شمس احسان عضو شورایی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورا با تاکید بر ضرورت پایبندی شهرداری تهران به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری درباره بوستان ولایت اظهار داشت: مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون بوستان ولایت تهران (اراضی قلعه مرغی) مورخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۳ با هدف اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تخصیص حداکثری فضای بوستان ولایت برای تأمین فضای سبز تدوین شده است.

وی افزود: بند یکم این مصوبه بر الزام تصویب نهایی طرح ساماندهی اراضی قلعه مرغی (بوستان ولایت) شامل برنامه فیزیکی و طراحی سایت توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید داشته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: بند دوم مصوبه مذکور نیز بر ضرورت ارائه پیشنهاد جدید با در نظر گرفتن تأمین حداکثری فضای سبز و حداقل بارگذاری فیزیکی توسط شهرداری تهران با تامین ضوابط پهنه G112 جهت بررسی و تصویب در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران و ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت تصویب نهایی اشاره دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بند سوم ضمن ابطال کلیه مصوبات قبلی کمیسیون ماده ۵ شهر تهران در ارتباط با این موضوع، ضرورت ارائه پیشنهاد جدید با در نظر گرفتن تأمین حداکثری فضای سبز و حداقل بارگذاری را مطرح کرده است.

شمس‌ احسان گفت: بند چهارم بر ممنوعیت هرگونه ایجاد ساختمان در محدوده بوستان ولایت تا قبل از تصویب نهایی طرح ساماندهی اراضی قلعه مرغی اشاره دارد.

 وی با بیان اینکه اخیرا شهردار تهران اعلام داشته‌ که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که پارک ولایت با مساحت ۲۰۰ هکتار تبدیل به شهرک فناوری شود، اظهار کرد: بدون شک اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری تکلیف است، از طرف دیگر تا طرح جدیدی در شورای عالی شهرسازی تصویب نشود اعلام هرگونه تغییر و تصمیم در مورد این اراضی امکان‌پذیر نیست.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به اهمیت بسیار این اراضی در توسعه متوازن فضای شهری جنوب تهران و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این مهم  از شهردار تهران انتظار می‌رود نسبت به ارائه گزارش نهایی پیرامون بوستان ولایت در صحن شورا اقدام کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا