هرمزگان

هواشناسی: هرمزگان تا پایان هفته گرم‌تر اما شاهد وزش باد خواهد بود

کیانوش عارفی صبح امروز در پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی استان هرمزگان  از روز شنبه بیستم آذرماه۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: طی روز جاری  در غالب مناطق استان، وضعیت جوی نسبتا آرامی خواهیم داشت و در جزایر غربی استان افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است.

وی افزود: طی امروز در محدده تنگه ی هرمز و دریای عمان شرایط ترددهای دریایی مساعد خواهد بود و  با توجه به افزایش سرعت وزش باد شمال غربی در خلیج فارس، مناطق  غربی و جنوبی جزایر کیش و لاوان نسبتا مواج است.

معاون هواشناسی هرمزگان توصیه کرد با توجه به مواج بودن  این مناطق، به ویژه مناطق فراساحل جزیره لاوان، از تردد شناورهای سبک خودداری شود.

عارفی خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه، از میزان سرعت وزش باد شمال غربی در خلیج فارس کاسته خواهد شد و به لحاظ دمایی، طی امروز و فردا، نوسان ۱ تا ۲ درجه ای دما مورد انتظار است.

وی گفت: از روز دوشنبه در مناطق شرقی و مرکزی استان افزایش نسبی دما در طول روز پیش بینی می شود.

معاون هواشناسی هرمزگان بیان داشت: در آینده نگری هفته جاری نیز باید گفت: با تاثیر سامانه پرفشار، از روز دوشنبه تا پنجشنبه، افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی در مناطق شرقی و مرکزی استان و متلاطم شدن تنگه ی هرمز و دریای عمان مورد انتظار است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا