سیاسی

تذکر مجلس: بانک‌ها به تعهدات‌شان در پرداخت وام عمل نمی‌کنند

تذکر مجلس: بانک‌ها به تعهدات‌شان در پرداخت وام عمل نمی‌کنند

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه امروز تذکر شفاهی در موارد و مشکلات مختلف داشتند که بخشی از این تذکرات را در ادامه می‌خوانیم:

مجلس هنوز مصوبه‌ای برای افزایش تعطیلات آخر هفته نداشته است
 
دولت تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج را در اسرع وقت حذف کند

علی بابایی نماینده ساری درمجلس در این جلسه در تذکر شفاهی ضمن انتقاد از تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج، گفت: دولت در مصوبه‌ای از تخصیص ارز ترجیحی به برنج ممانعت کرد اما بعد از گذشت مدتی این مصوبه را رد کرد و مجدد رانتی را به واردکنندگان برنج تخصیص داد و این پیام بدی برای سال جدید است.

نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۲ سال متوالی برنجکاران با سختی های متعددی مواجه بودند بنابراین از هیات رئیسه مجلس می‌خواهم این مورد را پیگیری کند چرا که تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج رانتی است که تولیدکنندگان برنج را ناامید می کند و فضای کسب و کار در این حوزه را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: از دولت می‌خواهم که پیگیر این وضعیت باشند چرا که کشاورزان و شالی کاران نسبت به این مورد گله مند بودند و هزینه های بسیاری را برای تولید برنج متحمل می‌شوند بنابراین با تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج پشت کشاورز را خالی کرده و آن ها ناامید می شوند چرا که ما باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

بابائی بیان کرد: از کمیسیون کشاورزی تقاضا دارم جلسه ای اضطراری در این خصوص برگزار کنند و از وزیر کشاورزی و متولیان اقتصادی کشور دعوت به عمل بیاید تا به این موضوع رسیدگی کنند و در اسرع وقت بحث ارز ترجیحی را در این مورد حذف کنند و کشاورزان و شالی کاران را مورد حمایت قرار دهند.

طرح اصلاح مقاوم سازی نظام ارزی اعلام وصول شود

در ادامه این جلسه محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در تذکر شفاهی گفت: مدتی است طرحی تحت عنوان اصلاح مقاوم سازی نظام ارزی طی چند ماه اخیر انجام شده و مراحل آن کاملا طی شده است و از طرفی نظرات اداره قوانین در این خصوص اتخاذ شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بر اساس ماده ۱۲۷ آئین نامه داخلی مجلس زمانی که طرح مراحل را طی می کند باید اعلام وصول شود. بنده متوجه نمی شوم که چرا این طرح چند ماه است که معطل مانده و اعلام وصول نمی شود لذا بر اساس ماده ۱۲۷ آئین نامه داخلی از هیات رئیسه تقاضا دارم این طرح را اعلام وصول کند.

بانک‌ها به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل نمی‌کنند

بنابراین گزارش، سلمان اسحاقی نماینده قائنات هم در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم شما را با گزارشی که از وزرا و معاونان ارائه می‌کنند قضاوت نمی‌کنند بلکه مردم به سفره، مسکن و معیشت خود نگاه می‌کنند و شما را قضاوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بانک‌ها به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل نمی‌کنند، البته به مردم محروم و مستضعف ارائه نمی‌دهند، از مسکن ملی و جوانی جمعیت گرفته تا وام ازدواج پرداخت نمی‌کنند، مردم سال‌ها است در انتظار هستند آن هم با چه شرایط و چه ویژگی‌ها و چه پلکان‌های سختی، الله اعلم، شاید برای یکسری خواص مثل زنجانی‌ها، شهرام جزایری‌ها هنوز پرداخت می‌شود اما به مردم محروم و مستضعف پرداخت نمی‌شود.

اسحاقی خطاب به وزیر نفت گفت: نفت برای مردم است، از این ملت و آن پیرزنی که یک بره در شهرستان زیرکوه داشت که تمام دارایی او بود که در سیل از دست داد، در آن زمان گریه می‌کرد، دست به سینه می‌زد و نفرین می‌کرد، این را از بعد خسارت عرض می‌کنم، از این وزارت نفت هیچ خیری به خراسان جنوبی نرسیده است کما اینکه هیچ جا ندیدیم که از این محل راهی یا بیمارستانی احداث شود یا در بحرانی زیرساختی فراهم شود.

نماینده قائنات در مجلس بیان کرد: میلیاردها تومان مالیات در کشور اخذ می‌شود و صدها میلیارد تومان مالیات در خراسان جنوبی اخذ می‌شود، توضیح دهید کجا برای زیرساخت‌های آن کار کردید، کدام بیمارستان را تکمیل کردید، کدام راه را درست کردید، کدام مدرسه کانکسی را احداث کردید. مالیاتی که در کشور گرفته می‌شود کجا می‌رود. این موارد باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا