سیستان و بلوچستان

پیش بینی رشد ٩ درصد اعتبارات بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در بودجه سال ١۴٠١

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان مهرداد عرب اول امروز در جلسه شورای معاونین جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه و سند آمایش سرزمین نگاه ویژه به بخش کشاورزی است و برخلاف خشکسالی ها رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای بخش کشاورزی استان برای سال آتی، ٩ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: نظام بودجه ریزی برای سال آتی بیشتر به سوی پروژه های اثرگذار اقتصادی که نقش مهمی در تولید، اشتغال و بهره وری داشته باشد حرکت خواهد نمود و از همین رو با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها، بیشترین اتکا به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به تدوین سند آمایش و اهمیت توسعه و تأثیر گذاری بخش کشاورزی از مدیران این بخش خواست تمامی برنامه ها و فعالیت های خود را بر اساس هسته های کلیدی سند آمایش تنظیم نمایند 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در این نشست با اشاره به توانمندی ها و استعدادهای استان همه زیر بخش های کشاورزی خصوصا  گیاهان دارویی،  محصولات باغی وبویژه میوه های گرمسیری،  زراعی،  دام وطیور، شیلات و آبزی پروری و صنایع غذایی و تبدیلی نقش مهمی در توسعه سرمایه گذاری و اشتغال و رشد اقتصادی ایفا خواهد کرد.

محمد علی نیکبخت تصریح کرد: توسعه کشاورزی قراردادی ،توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و بکارگیری بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور برای ارتقای کشاورزی سیستان وبلوچستان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١٧۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملیکی استانی به این سازمان اختصاص یافته  که نسبت به سال گذشته  بیش از  ٨۴ درصد رشد داشته است.

فریدالدین سلیمی طبس بیان کرد:  علاوه بر اعتبار استانی طی سال جاری تا به امروز سازمان جهاد کشاورزی  ۶۵ میلیارد و ٣٨۵ میلیون تومان از محل اعتبار ملی تخصیص داشته است.

وی افزود:  این میزان اعتبار در قالب ٢٣ طرح و بیش از ۵٠٠ پروژه در زیر بخش‌های  آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی و… هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا