کرمانشاه

فعالیت ٨٠٠ واحد صنعتی در کرمانشاه/توسعه استان در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود است

فعالیت ٨٠٠ واحد صنعتی در کرمانشاه/توسعه استان در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود است

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، صبح امروز دوشنبه (یکم آبان ماه) نخستین همایش کسب و کار با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و دیگر اعضا در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد.

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این همایش اظهار کرد: طی ۹ ماه گذشته کاهش نرخ بیکاری را داشتیم و در فصل بهار امسال از رتبه یک بیکاری کشور به رتبه هفت کشور رسیدیم که بی سابقه بوده است.

وی در ادامه افزود: در تابستان امسال استان کرمانشاه سه برابر سرعت کاهش نرخ بیکاری را در کشور داشته که با یک «طرح و نقشه» بهبود پیدا کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: نرخ تورم استان کرمانشاه بهبود داشته و پنج پله در وضیت بهبود فضای کسب و کار استان بالاتر رفتیم لذا باید این توانایی‌ها را اعلام کنیم.

محمدی بیان کرد: ابتدای انقلاب استان کرمانشاه پنج واحد صنعتی داشته که اکنون دارای ۸۰۰ واحد صنعتی است.

این مقام مسئول ابراز کرد: همه افراد بخش خصوصی و غیر خصوصی باید برای کسب موفقیت همدلی داشته باشند و تمامی اجزا باید در کنار هم باشند که خروجی مناسب به وجود آید.

وی عنوان کرد: برای تسریع روند موفقیت نیاز به همت مضاعف داریم و به دستاوردهای جوانان افتخار می‌کنیم.

محمدی اذعان کرد: هر میزان این دستاوردها را در استان و در سطح ملی ارائه بدهیم باعث ایجاد امید می‌شود و باید الگوسازی کنیم و این دستاوردها در سطح ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ‌ اقتصادی هستیم که خط مقدم آن بخش خصوصی است و در صورت بروز چالش، بخش خصوصی که همان تولید کننده است ضرر می‌کند و ما خدمت به بخش خصوصی را جزء وظایف خود می‌دانیم.

محمدی بیان کرد: امید است بتوانیم با افزایش ارتباطات و استفاده از توانایی‌های یکدیگر بسیاری از حوزه‌های این استان را توسعه ببخشیم.

فعالیت ٨٠٠ واحد صنعتی در کرمانشاه/توسعه استان در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود است

تلاش برای تنظیم گری مناسب حوزه خدمات و کسب و کار در کرمانشاه

محسن دارابی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه این همایش اظهار کرد: اگر کسب و کار را به ۲ بخش تقسیم کنیم شامل بخش تولید کننده و فروشنده کالا و محصولات و بخش دیگر عرضه کننده و ارائه کننده خدمات می‌شود.

وی افزود: هر سازمان و کسب و کار در عصری که در حال زیست هستیم با سه عامل و سه نیروی موثر مدام در چالش است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: عنصر اصلی آن تغییر و تحولات در حوزه تقاضا و خواسته‌هایی است که در بازار به دلیل تغییرات مستمر و تدریجی سبک زندگی استان‌ها به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: عنصر بعدی تحولات پرشتاب در حوزه فناوری تکنولوژی و رقابت است و این رقبای نوظهور هم می‌توانند تهدید محسوب شوند و هم فرصت باشند و رقابت موجب ورزیدگی در حوزه‌های کسب و کار می‌شود.

دارابی اذعان کرد: وزارت صمت به دنبال این است که با سیاست گذاری دقیق تنظیم‌گری مناسب حوزه خدمات کسب و کار را به صورت کارآمد و اثربخش پیش ببرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: وزارتخانه‌ای که ۴۰ درصد جی.دی.پی (تولید ناخالص داخلی) کشور را دارد که ۲۱ درصد آن در حوزه تولید کالا و محصولات و ۱۹ درصد از آن در حوزه وزارت خدمات است و فعالانش می‌توانند در این حوزه کارآمد و اثربخش عمل کنند.

وی عنوان کرد: ما می‌خواهیم در حوزه کسب و کار در شغل‌های ارزان از فارغ التحصیلان استان کرمانشاه استفاده کنیم.

فعالیت ٨٠٠ واحد صنعتی در کرمانشاه/توسعه استان در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود است

راه‌اندازی نهاد تأمین مالی تخصصی در پارک علم و فناوری کرمانشاه

سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه این همایش اظهار کرد: باید در حوزه‌های کسب و کار برای اینکه با وجود رقبایی که در این عرصه وجود دارد رقابت و کسب و کار خود را حفظ کنیم خود را به روز کنیم.

وی افزود: نیاز است که به سمت خدمات تخصصی پیش برویم و این خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف به شدت تاثیرگذار هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: کسب و کارهای امروزی نمی‌توانند بدون خدمات تخصصی کسب و کار خود را ادامه دهند لذا پیشنهاد می‌کنیم که همه کسب و کارهای نوظهور از این خدمات بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به یکی از چالش‌های مهم پارک علم و فناوری بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که ما در حال حاضر در مجموعه پارک با آن رو به رو هستیم تأمین مالی است و باید در حوزه تامین مالی کسب و کارهای نوظهور را حمایت کنیم.

آزادی اذعان کرد: خدمات کسب و کار می‌تواند منابع موجود در یک استان را تجمیع و راهبری در مسیر صحیح کند و کسب و کارهای کوچکی که به شکل‌های مختلف نیاز به کمک دارند را از طریق زنجیره تأمین مالی حمایت کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در مجموعه پارک به این نکته توجه کرده و نخستین ساختاری که در این مورد اجرا کرده‌ایم مرکزی تحت عنوان مرکز توسعه بازار و تبادل فناوری است که به شدت تلاش می‌کنیم بر روی بازارهای خاصی از طریق شرکت‌های کارگزار تمرکز داشته باشیم.

آزادی خاطرنشان کرد: در مجموعه پارک یک صندوق پژوهش و فناوری زاگرس وجود دارد که یک نهاد تأمین مالی است اما به سبب ضرورت ها یک نهاد تأمین مالی تخصصی را تا ۶ ماه آینده در مجموعه پارک علم و فناوری راه اندازی خواهیم کرد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا