سیاسی

قدردانی از حضور پرشور مردم در بدرقه رئیس جمهور شهید

قدردانی از حضور پرشور مردم در بدرقه رئیس جمهور شهید

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه‌ای در پی حضور گسترده مردم در تشییع رئیس جمهور شهید منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: 

در هفته‌ گذشته، انقلاب اسلامی ایران دگربار فرزندی عزیز، کارگزاری پرتلاش و مجاهدی نستوه و “یکی از بهترین عناصر در زیر این آسمان” را از دست داد. اما این اول‌بار نبود که خونِ مقدسِ شهیدی همچون اِکسیری نجات‌بخش و روح‌افزای جانی دیگر بر پیکره‌ مظلوم اما مقتدر؛ و زخم‌دیده اما استوارِ نظام اسلامی ‌می‌بخشد. در زمانه‌ای که سال هاست فرضیه‌ی معیوب و ناصوابِ “اعراضِ مردم از سیاست” در جمهوری اسلامی مطرح می­شود و به این واسطه مغرضینی معلوم الحال یا بی غرضانی نادان پشتوانه‌ مردمیِ نظام را سست و نا‌پایدار فرض می‌کنند، این بیعت خونینِ مدهوش‌کننده چند‌میلیونی در سراسر کشور، نقطه‌ی پیوندِ سیاست با مردم، دولت با ملت و علنی سازی تحیکمِ این پیوند بود.

مردمِ نجیب ایران که روحِ این جهانِ بی‌روح اند بارِ دیگر با سرخ کردنِ صورتِ دشمنانِ بدخواه و کینه‌توز به ضربِ سیلی نشان دادند که در عین وجود فشار های فراوانِ رسانه‌‌ای، اقتصادی و فرهنگی و با وجود سختی های طبیعیِ اعلان جنگ با اصحاب زر و زور و تزویر و قریش‌مآبانِ اشرافیِ جهان که بر قدرتِ کیاست و سیاست مسلط اند، هنوز هم ذره ای از زیستن در مرکزیتِ “مرگ های شهادت‌گونه‌” ناراضی نیستند و این موهبت را نظر الهی و امتدادِ راه معصومین(ع) می‌دانند.

و این مرگِ شهادت گونه، نه یک تراژدیِ غمناک و بغض آلود که یک حماسه به یادماندنی از حضور مردم بود و صلابت طنینِ “اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا” در کنار تحکیم روابط دولت و ملت به واسطه‌ی حضور مثال زدنیِ مردم در خیابان های شهر به شهرِ این کشور نشان داد که مرکز استراتژیک و ژئوپلتیک و قلب تپنده‌ی محور مقاومت از همیشه محکم‌تر و مستحکم­تر است و این یکی از ثمرات خون شهید است و این است که گویند مرگ استمرار زندگی‌ست.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بدینوسیله ضمن تقدیر و تشکر از مردم قهرمان ایران یادآور می­ شود که این همبستگی و همدلیِ تاریخی ثمره‌ی زیستِ اخلاقی در حوزه‌ی سیاست و پیروی بی چون و چرا از امام امت و مردم‌داری و مردم دوستی و ارجیحتِ مصالحِ مردم بر منافعِ خویش است.

شهید سید ابراهیم رئیسی نماد مناعت طبع و سیاست‌ورزیِ مومنانه در پیکره‌ی زیست سیاسی کشور و زندگی صادقانه و سالم و پاک‌دستانه و در عین حال امادگی برای تلاشِ بی وقفه و شبانه روزی و بی مزد و منت در راستای منافع مردم و مصالح کشور بود.

او با کیفیت مرگ‌اش و کیفیت زیستن‌اش نظام اخلاقِ سیاسی در ایران را بازتنظیم کرد. زین‌پس شهید رییسی همچون بهشتی و رجایی؛ وجه تسمیه‌ی صداقت، پاک‌دستی، اخلاص، تقوا، سادگی و مردم‌داری در نظام سیاسی ایران است.

این مرگِ شهادت گونه سرآغاز بیعتِ دوباره‌ی اهل سیاست با اخلاق است و این خصایص، امروز تبدیل به سنگِ محکی شده است در دست همگان تا هرکسی را که به خود اجازه میدهد خویشتن را در کرسیِ ریاست جمهوری تصور کند، بسنجند و محک بزنند و در میقاتِ خونِ شهید ارزش گذاری کنند.

در نهایت یادآور می­شود امروز لازم است همه‌ی ما با تاسی از سیره‌ی شهدا و الگو گرفتن از روش و منش ایشان از جمله شهید عزیزمان که خستگی را خسته کرده بود و خستگی نمی‌شناخت و با برگزاری انتخاباتی دیگر و برگزیدنِ انسانی که زیستن او و مدیریت او شهید‌گونه است و حضوری همه جانبه و مردمی با انگشت نهادن بر جوهره‌ خون شهید با نظامِ اسلامی و ارزش­های انقلاب اسلامی و حجتِ قائم(عج) بیعت کنیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا