لرستان

تجلیل از ۱۲ تعاونی برتر استان لرستان

تجلیل از ۱۲ تعاونی برتر استان لرستان

به گزارش برگزیده لرستان ،سید فرهاد ناصری نیا در مراسم هجدهمین جشنواره تعاون های برتر لرستان با بیان اینکه بخش اقتصادی کشور مبتنی بر سه حوزه دولتی، خصوصی و تعاونی است ، اظهار داشت : در اقتصاد کشور برای بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی در نظر گرفته شده است و تعاون بعنوان یکی از ارکان سه گانه اقتصاد در کنار دیگر بخشهای خصوصی و دولتی در قانون اساسی به شدت مورد تاکید قرار گرفته است .

وی ارتقاء فرهنگ کار و ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی را بعنوان موثرترین عامل توسعه استان وایجاد اشتغال دانست و افزود : با بستر سازی و ایجاد تغییرات بنیادین در نگرش افراد به مقوله کار و کارآفرینی می توان مسائل کلان اقتصادی و اجتماعی موجود را نظیر نرخ بالای بیکاری ، وضعیت معیشتی مردم ، جایگاه و سهم استان در درآمد و تولید ملی و مفاسد اجتماعی را بهبود داده و در نهایت شاهد رشد و توسعه اقبصادی ، اجتماعی و فرهنگی شد .

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به فرایند برگزاری هجدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اشاره کرد و گفت : این جشنواره هر ساله با هدف ترویج و فرهنگ تعاون ، الگوسازی و ترغیب جوانان به ایجاد کسب و کارهای تعاون محور و انجام فعالیت های جمعی و تشریک سرمایه های جمعی برگزار میگردد که مراحل ثبت نام انجام و ۱۴۰ شرکت تعاونی استان ثبت نام کردند.

ناصری نیا بیان کرد : پس از بررسی شرایط شرکت کنندگان بر اساس شاخص های کمی و کیفی توسط کارگروه علمی و امتیاز دهی تعدا ۱۲ شرکت تعاونی در رسته های صنعتی –معدنی- کشاورزی -خدمات حمل و نقل-تامین نیاز مصرف- -تامین نیاز تولیدکنندگان –تامین نیازصنفی و مسکن تعیین گردیدند و ازاین تعداد در رقابت ملی یک شرکت تعاونی بعنوان تعاونی برتر ملی انتخاب و از آن در جشنواره تعاونی های برتر ملی تجلیل شد.

وی ادامه داد : مهمترین شاخصهای کمی مورد نظر در انتخاب تعاونیهای این جشنواره میزان مشارکت اعضا درسرمایه گذاری ، عضویت در مجامع و اتحادیه ها ،رتوانمند سازی و آموزش، صادرات و رشد اشتغال و … میباشد.

در پایان این جشنواره ۱۲ تعاونی برتر استان لرستان معرفی و با اهداء تندیس جشنواره تعاونی های برتر و لوح تقدیر تجلیل و تقدیر بعمل آمد .

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا