اجتماعی

چشم‌پوشی از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ مشهود است/ حضور ۵۰ درصد معتادان متجاهر کشور در تهران

چشم‌پوشی از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ مشهود است/ حضور ۵۰ درصد معتادان متجاهر کشور در تهران

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران،  علیرضا فخاری؛ استاندار تهران امروز در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای بزرگ در کشور اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که این دستاوردها نشان داده نشود و رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارند.

وی تصریح کرد: در سال جاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را پیش‌رو داریم و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی منجر به مشارکت مردم باشند‌.

مدیریت شهری دست رو دست نگذاشته است؛ ۵۰۰ واحد غیرقانونی خلازیر تخریب می‌شوند

استاندار تهران به بهره‌برداری از مترو پرند اشاره و تصریح کرد: این پروژه بزرگی است و با توجه به جمعیت وسیع پرند نیاز به ساخت این پروژه وجود داشت و ان‌شالله همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فخاری در ادامه به ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم و برخی سودجویان اقدام به این کار کرده‌اند و در نقاطی که زمین وجود داشته باشد، این مسئله دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: پدیده ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تهران به سرعت در حال افزایش است و همین امر توسعه تهران را دچار مشکل کرده است.

فخاری با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ و تخریب آن در هفته گذشته و شهادت ۵ نفر در این حادثه گفت: در این زمینه شاهد چشم‌پوشی و نادیده گرفتن قوانین و مقررات در ساخت و ساز بودیم و پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکیل شده است و حتما با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

وی افزود: به جز ساختمان‌های که هفته گذشته تخریب شد، ساختمان‌های زیادی در منطقه ۱۹ وجود دارد که غیرمجاز هستند و باید به این موارد هم رسیدگی و برخورد شود.

استاندار تهران در ادامه به ایمن‌سازی بازار تهران اشاره کرد و ادامه داد: بازار به عنوان بافت تاریخی و مرکز مبادله تجاری شهرت دارد به طوری که بازار متناسب با حمل و نقل گذشته طراحی شده است و به همین جهت ایمن‌سازی بازار در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه جلساتی با شهرداری تهران برگزار شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۵۰ هزار نفر در محدوده ۱۲ هکتاری بازار فعالیت می کنند که برخی از مشاغل متناسب با بازار نیست به عنوان مثال شاهد خرید و فروش مواد آتش‌زا هستیم که براساس برنامه‌ریزی این مشاغل به خارج از بازار منتقل خواهند شد.

فخاری تصریح کرد: در همین ارتباط محل جدیدی پیش‌بینی شده است و مشاغل اشاره شده جابه‌جا می‌شوند.

استاندار تهران به فعالیت قرارگاه اجتماعی در تهران اشاره کرد و گفت: همکاری خوبی بین بخش های مختلف وجود دارد و طی ۳ سال گذشته وضعیت جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر خوب شده است و این فرصت خوبی برای بازپروری و بازگرداندن این افراد به آغوش خانواده دارد.

به گزارش برگزیده های ایران، عباس جوهری؛ معاون سیاسی استانداری تهران نیز در خصوص قرارگاه اجتماعی تهران گفت: در دوره جدید مدیریت شهری و استانداری تهران در دولت سیزدهم و در همان ابتدا اعلام شد جمعیت معتادان متجاهر در تهران حدود ۲۵ هزار نفر است که در آن زمان نزدیک به ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای نگهداری این افراد وجود داشت که در گام اول در قرارگاه افزایش ظرفیت مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: بیش از ۱۳ هزار ظرفیت تا به امروز برای مراکز افزایش یافته است و ۵ تا ۶ هزار مرکز نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم تعداد ظرفیت در مراکز را به ۳۰ هزار مرکز برسانیم؛ ۵۰ درصد معتادان متجاهر در کشور، در تهران هستند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا