اخبار ورزشی

صحبت‌های کلینزمن پس از تساوی جنجالی؛ پاسخ سرمربی کره به شایعه فرار از ژاپن

صحبت‌های کلینزمن پس از تساوی جنجالی؛ پاسخ سرمربی کره به شایعه فرار از ژاپن

به گزارش خبرگزاری برگزیده؛ تیم ملی فوتبال کره جنوبی با هدایت یورگن کلینزمن در سومین دور گروه E جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به مصاف مالزی رفت و به تساوی ۳-۳ دست پیدا کرد. کره همچنان در رده دوم گروه باقی ماند و در دور حذفی به ژاپن برخورد نکرد.

به گزارش ورزش سه، علی‌رغم این نتیجه عجیب، کلینزمن آرام بود. او با ابراز خونسردی در نشست خبری گفت: “قبل از اینکه در مورد افکارم در مورد بازی صحبت کنم، اول از همه، بازی هیجان انگیزی بود که هر دو تیم مجموعاً ۶ گل به ثمر رساندند. مالزی قبل از پایان بازی گلزنی کرد و بازی را بسیار هیجان انگیز کرد.”

او با انتقاد از تصمیمات داور گفت: “من عصبانی و ناراضی‌ام. پنالتی حریف نادرست بود و اینکه یک گل در صحنه‌ای که خطا روی هوانگ این‌بئوم انجام شد، کاملاً تأسف‌آور است. نرخ مالکیت توپ ۸۵ به ۱۵ بود و من اطلاعات زیادی در مورد ضربات کرنر و موقعیت‌ها ندارم. از بازی امروز یاد گرفتم که در چنین بازی‌ای، مهم نیست که چند گل پیش بیفتید، اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنید اینطور می‌شود.”

او با انتقاد از بازیکنانش گفت: “در این شرایط، فکر می‌کنم باید با بازیکنان صحبتی جدی داشته باشیم. قطعاً این چیزی است که باید بهبود یابد و تحلیل شود. من دوباره بازی را مرور می‌کنم. دور گروهی اکنون به پایان رسیده است. من به خوبی برای مسابقات آماده خواهم شد و خوب بازی می‌کنیم.”

او درباره اینکه تیمش عمدا مقابل مالزی به تساوی رسید تا در دور بعدی با ژاپن رو به رو نشود، گفت: “به هیچ وجه. اینطور نبود که ما نخواهیم با ژاپن بازی کنیم. ما دوست داشتیم صدرنشین شویم. ما در مورد پیروزی و صعود به دور بعد صحبت کردیم. علی‌رغم نمایش تکان دهنده مقابل مالزی، بازیکنان ما خیلی خوب کار کرده‌اند. آنها موقعیت‌های زیادی داشتند. از طرفی می‌خواهم از مالزی هم تمجید کنم. آنها تا آخر تسلیم نشدند. بازیکنان ما نیز بدون تسلیم شدن تمام تلاش خود را کردند.”

او با اشاره به نتیجه بازی عنوان کرد: “به نظرم نتیجه ناامیدکننده است. هدف مهم ما پیروزی بود و می‌خواستیم به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنیم.”

او درخصوص حریف مرحله بعدی کره جنوبی گفت: “من انتظار دارم که الگوهای بازی در مرحله گروهی و مسابقات قطعاً متفاوت باشد. با این حال، فکر نمی‌کنم هیچ تیمی در این تورنمنت کار آسانی داشته باشد. بحرین، اردن و حتی مالزی امروز بازی‌های بسیار سختی انجام دادند.”

کلینزمن با تأیید مجدد روی بهبود عملکرد بازیکنانش گفت: “فکر می‌کنم باید با بازیکنان درباره بخش تاکتیکی گفت‌وگوی جدی داشته باشیم. ما به طور جدی آن را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و با بازیکنان صحبت می‌کنیم. آنچه دلگرم کننده بود این است که امروز هیچ اخطار بی‌موردی وجود نداشت. ۵ اخطار در بازی اول و ۲ اخطار در بازی دوم. من قبل از ورود امروز با ۷ بازیکن اخطاری وارد بازی شدم. نگران کارت زرد بودم. ممکن بود مشکلاتی برای مدیریت تیم در مرحله یک هشتم نهایی وجود داشته باشد، اما من خوش شانس هستم. ما باید مسائل تاکتیکی را تجزیه و تحلیل کنیم و با بازیکنان صحبت کنیم.”

۲۵۸ ۲۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا