سیستان و بلوچستان

لزوم اجرای کامل و دقیق «طرح جوانی جمعیت» در کشور

عبدالناصر درخشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: با توجه به شرایط حال کشور و کاهش شدید باروری متاسفانه تا ۳۰ سال آینده بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حرکت کشور به سوی سالمندی چندین مخاطره برای کشور به دنبال دارد که مهمترین آن کاهش جمعیت فعال یا همان نیروی کار است در شرایطی که کشور هنوز به قله توسعه نرسیده، نبود نیروی کار باعث ورود مهاجرین به کشور شد که این ورود مهاجرین تبعاتی امنیتی و اجتماعی و حتی اقتصادی به  همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیری جمعیت در بعد نظامی هم کشور را دچار بحران خواهد کرد، مجلس و دولت باید همگام با هم ساز و کاری را ایجاد کنند تا هم ازدواج تسهیل شود و هم زوج‌های جوان از تک فرزندی و دو فرزندی عبور کنند.

این مسؤول ادامه داد: در استان های مرزی کشور نرخ زاد و ولد از میانگین کشوری بیشتری است اما مطلوب این است این نرخ در سراسر کشور بصورت یکنواخت توزیع شود.

وی با بیان اینکه اگر چه کاهش باروری و فرزند آوری تحت تأثیر مسئله اقتصادی نبوده است، گفت: باید همه متغیرهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوانان و زوجین در این زمینه بررسی و مورد توجه برنامه ریزان و سیاست گذاران کشور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: «طرح جوانی جمعیت» در حمایت از حمایت خانواده و افزایش و رشد جمعیت است که قطعا در تشویق جوانان به فرزندآوری کمک خواهد کرد و قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/۳۱۳۹

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا