اخبار ورزشی

احتمال تغییری بی‌سابقه در تیم ملی انگلیس؛ یک زن جانشین ساوت‌گیت می‌شود؟

احتمال تغییری بی‌سابقه در تیم ملی انگلیس؛ یک زن جانشین ساوت‌گیت می‌شود؟

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سران فوتبال انگلیس همیشه دنبال راهی برای متمایز کردن این کشور از دیگر کشورهای صاحب قدرت در فوتبال اروپا بوده‌اند، حالا می‌خواهد با برگزار کردن بازی در تعطیلات کریسمس و برگزاری یک تورنمنت اضافه در طول فصل باشد یا سپردن سکان هدایت تیم ملی‌شان به یک مربی زن؛ البته مورد آخر هنوز عملی نشده است، اما اگر اجرایی شد تعجب نکنید.

به گزارش مارکا، پس از صعود تیم ملی بانوان انگلیس به فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ – دیداری که باید به مصاف اسپانیا بروند – سران فوتبال این کشور آنقدر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند که ممکن است سرمربی این تیم سارینا ویگمان را جانشین گرت‌ ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی فوتبال مردان‌شان کنند.

ساوت‌گیت که سال ۲۰۱۶ هدایت سه‌شیر را برعهده گرفت، تا پایان یورو ۲۰۲۴ با اتحادیه فوتبال انگلیس قرارداد دارد و ویگمان تا یک سال بعد از آن یعنی تا ۲۰۲۵ که البته مذاکراتی برای تمدید قرارداد این زن هلندی صورت گرفته است. انگلیس با هدایت ویگمان فاتح یورو ۲۰۲۲ شد و حالا تیم او در آستانه کسب افتخاری حتی بزرگتر است.

ورود ساوت‌گیت به جمع ۵۰‌ تایی‌های انگلیس با شکستن طلسم ۶۰ ساله

 

مارک بولینگام مدیراجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس درباره سناریوی تغییر در کادر فنی سه‌شیر در صورت جدایی ساوت‌گیت، گفت: جواب ما به این سؤال این است که بهترین فرد را برای هدایت تیم ملی انتخاب خواهیم کرد. سارینا هم دارد کاری بزرگ را انجام می‌دهد و ما امیدواریم که او برای مدتی طولانی اینجا بماند. من فکر می‌کنم سارینا می‌تواند هر کاری را که در فوتبال می‌خواهد انجام دهد. اگر در آینده او تصمیم بگیرد که مربیگری در فوتبال مردان را تجربه کند، مذاکره با وی برای هدایت تیم ملی مردان‌مان جالب خواهد شد، اگرچه تصمیم نهایی با اوست.

در تاریخ فوتبال حرفه‌ای جهان تا به حال هرگز یک مربی زن هدایت تیم مردان را برعهده نداشته و تنها مورد استثنا هانا دینگلی است که برای مدتی کوتاه در زمستان سال گذشته مربی تیم فارست گرین راورز در دسته چهارم فوتبال انگلیس بود.

/

 
 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا