اخبار ورزشی

عکس‌| خشم باورنکردنی رونالدو؛ داور را تعویض کنید!

عکس‌| خشم باورنکردنی رونالدو؛ داور را تعویض کنید!

نیمه نخست دیدار النصر و الاتفاق در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی عربستان با تساوی بدون گل به پایان رسید. مسابقه ای که با حواشی زیاد و اعتراض یاران کریستیانو رونالدو به داوری مسابقه همراه بود که در نهایت نیز اخراج اندرسون تالیسکا را در پی داشت.

استارت این اعتراضات از دقیقه ۱۲ آغاز شد. جایی که کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه حریف سرنگون شد ولی پیرو مازا، داور شیلیایی این مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. تصمیم قاضی میدان با خشم ستاره پرتغالی همراه شد و او با اعتراض شدید به سمت داور هجوم برد.

1947841

1947842

پیرو مازا که در ابتدا تلاش کرد با رونالدو مدارا کند، در نهایت کارت زرد را از جیب خارج کرد و کاپیتان النصر را جریمه کرد. حتی این موضوع نیز باعث توقف اعتراضات کریستیانو نشد و او همچنان با حرکات دست و غرولند زیر لب، از تصمیم داور مسابقه شاکی بود.

صحنه اعتراضی بعدی نیز به سرنگونی اوتاویو در محوطه جریمه الاتفاق مربوط می شد. جایی که او قصد داشت تا ضربه اش را روانه دروازه کند ولی پای او به پای مدافع میهمان برخورد کرد که نه داور بازی و نه اتاق VAR این صحنه را پنالتی تشخیص ندادند.

1947837

1947845

النصر بالاخره در دقیقه ۴۵+۴ به گل رسید. ارسال الکس تلس به روی دروازه در تیر دوم و با عبور از رونالدو، به اندرسون تالیسکا رسید که این وینگر برزیلی موفق شد قفل دروازه الاتفاق را باز کند. در شرایطی که شاگردان استیون جرارد قصد داشتند بازی را از مرکز میدان آغاز کنند، کمک داور ویدیویی از پیرو مازا خواست تا برای بازبینی صحنه به کنار زمین بیاید.

پس از بررسی صحنه مشخص شد که رونالدو در شرایط آفساید قرار داشته و علی رغم اینکه اسطوره پرتغالی اثری روی توپ نگذاشته بود اما به دلیل مشغول کردن مدافع الاتفاق، داور بازی این صحنه را آفساید تشخیص داد تا گل تالیسکا نیز مردود اعلام شود.

این در شرایطی است که بازبینی صحنه نشان می دهد که فقط کفش پای راست رونالدو در موقعیت آفساید قرار داشته است آن هم در شرایطی که مدافع الاتفاق کاملا کریستیانو را بغل کرده و اگر او در آفساید نبود و این توپ گل نمی شد، داور می توانست یک خطای پنالتی برای النصر اعلام کند ولی پای راست رونالدو کار را خراب کرد.

1947840

1947843

اما این پایان حواشی داوری بازی النصر نبود چرا که در دقیقه ۴۵+۸ و پس از برخورد دست تالیسکا با صورت بازیکن الاتفاق، داور ابتدا یک اخطار به وینگر برزیلی داد اما زمانیکه اتاق VAR از پیرو مازا خواست تا به کنار زمین برود، او رنگ کارت را به قرمز تغییر داد و تالیسکا را اخراج کرد.

1947839

1947838

1947836

این تصمیم داور با اعتراض شدید هواداران و کادرفنی و بازیکنان النصر همراه شد. حتی کریستیانو رونالدو در واکنش به تصمیمات داور شیلیایی، رو به افراد کنار زمین کرد و از آنها خواست تا این داور را تعویض کنند که در نوع خود جالب توجه بود.

لوئیس کاسترو، سرمربی النصر نیز در پایان نیمه نخست به سمت داور مسابقه رفت و برای دقایق طولانی در مرکز زمین با او مشغول صحبت شد.

۲۵۸ ۲۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا