سیاسی

جزئیات پرتاب ماهواره‌های ایرانی از زبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

جزئیات پرتاب ماهواره‌های ایرانی از زبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص پرتاب اخیر ماهواره‌های ایرانی، عنوان کرد: ما برای اولین‌بار توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم؛ اول اینکه سه ماهواره به‌صورت هم‌زمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ را با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به‌قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن ۱۱۱۰ کیلومتر بود، دسترسی پیدا کنیم.

حسینی مونس: فعالیت فضایی ایران و وزارت دفاع غیرنظامی است/ ماهواره‌بر «سروش» ۱۵ تن محموله را به فضا خواهد برد
وی افزود: این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی‌مان به‌دست آمد و این اتفاق عملاً ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و گام‌های تکمیلی نیز برداشته خواهد شد.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به‌صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

زارع‌پور گفت: صنعت فضایی کشور در بخش‌های گوناگون از جمله پرتاب‌گر، ساخت ماهواره، ایستگاه‌های زمینی و پایگاه‌های پرتاب با سرعت حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: هم‌چنین روز شنبه مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی را با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت و آخرین گزارش دستاوردهای فضایی و برنامه‌های پیش رو خدمت ایشان و همگان ارائه می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا