سیاسی

سردار اخوان: باید در سطح مهارت‌های بهداری رزمی جز ۵ ارتش برتر دنیا باشیم

سردار اخوان: باید در سطح مهارت‌های بهداری رزمی جز ۵ ارتش برتر دنیا باشیم

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در همایش پیشکسوتان بهداری در دفاع مقدس که در ستاد بهداری نیروی زمینی سپاه برگزار شد عنوان کرد: ما راهبردهایی را برای پیشرفت هرچه بیشتر بهداری رزمی در نظر گرفته‌ایم که باید در افق ۱۴۰۴ در سطح مهارت‌های تخصصی جز ۵ ارتش برتر دنیا باشیم. 

وی افزود: راهبرد بعدی ما الگوسازی نیروی زمینی به عنوان خدمات‌دهنده در سطح کشور است و باید تکریم ارباب رجوع در بهداری مورد توجه قرار بگیرد.

سردار اخوان تاکید کرد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون ۲۳۰ بیمارستان سیار و ۶۷۵ پست اورژانس  و ۵۳ بیمارستان صحرایی در سطح کشور راه‌اندازی شده و به ۴ میلیون نفر خدمات بهداشتی ارائه شده است. همچنین بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی در این مدت انجام شده است که عملکرد قابل توجهی است. 

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با اشاره به دوران دفاع مقدس و نقش درخشان بهداری رزمی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس رکورد درمان مجروحان در عملیات کربلای ۵ شکسته شد و از زمانی که فرد مجروح می‌شد تا زمانی که به طور کامل درمان می‌شد حدودا نیم ساعت زمان می‌برد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد : باید ابعاد سلحشوری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تبیین شود تا نسل جوان بدانند که ما در چه شرایطی با دشمن بعثی جنگیدیم و پیروز شدیم. 

در ادامه این مراسم سردار فتحیان از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرمانده سابق بهداری رزمی نیروی زمینی با اشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اطلس دفاع مقدس در حوزه بهداری باید تهیه شود که کار ماندگاری خواهد بود. 

وی افزود: دفاع مقدس یک ویترین ارزشمند است که بخش قابل توجهی از این ویترین متعلق به بهداری رزمی است.

سردار فتحیان گفت: بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس سلحشوری‌های فراوانی کرد و ۱۰۰ هزار نفر نیروی بهداری در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشتند. در دوران جنگ تحمیلی ۴ هزار و ۵۰۰ هزار نیروی بهداری رزمی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

فرمانده سابق بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: بهداری نیرو امروز یک بهداری حرفه‌ای و کارآمد است. ما باید پیشرفت‌ها را با رشد ۱۰۰ برابری به پیش ببریم و این از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا است. 

وی تاکید کرد: امروز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در سطح عملیاتی، فنی، رزمی و مدیریتی در سطح نیروهای مسلح سرآمد است. 

سردار فتحیان در پایان خاطرنشان کرد: در جنگ‌های آتی فقط خودامدادی کارآمد است و این موضوع در بهداری رزمی نیروی زمینی نهادینه شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا