اخبار روز

سرعت طوفان گردوخاک سیستان به ۱۰۱ کیلومتر رسید

سرعت طوفان گردوخاک سیستان به ۱۰۱ کیلومتر رسید

– اخبار استانها –

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان، اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به ۵۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی  بیان کرد: مطابق با هشدار صادر شده سطح نارنجی شماره ۲۲، تا دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان و گرد و خاک در شمال استان را خواهیم داشت.

حیدری ادامه داد: همچنین در نوار شرقی و غرب استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار می‌رود و با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در تردد‌های جاده ای و همچنین خودداری از عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش دیگر توصیه‌های مهم ما به مردم است.

طوفان ۱۳۴۶ نفر را در سیستان راهی مراکز درمانی کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: در پی وقوع طوفان گردوخاک در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان از ۲۸ شهریور ماه تا صبح امروز یک هزار و ۳۴۶ نفر در روزهای اخیر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه و سه نفر نیز تاکنون به دلیل کاهش میدان دید و تصادف فوت کرده‌اند.

مجید محبی روز جمعه بیان کرد: از این تعداد ۹۰ نفر اکنون بستری هستند و مابقی پس از دریافت خدمات سرپایی مرخص شده‌اند. مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا