کردستان

معلمان از آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان غافل نشوند

معلمان از آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در آستانه بازگشایی مدارس؛ فرارسیدن ماه ربیع الاول و نیز آغاز سال تحصیلی جدید و با ابراز امیدواری به آغاز سال تحصیلی مطلوب برای دانش آموزان و فرهنگیان استان اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان باید از انجام فعالیت های فرهنگی غافل نشوند و تمام‌ تلاش خود را در راستای بهره گیری مطلوب از ظرفیت ها به کار ببندند.

وی مهم‌ترین سرمایه جامعه را در دست آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه برنامه ریزی در راستای حرکت صحیح، حرف اول را می زند، عنوان کرد: اهتمام جدی در راستای ایجاد زیرساخت محکم فرهنگی، به قوام و دوام آموزش و پرورش کمک شایانی می کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: معلمان ما در کلاس های درس باید درس زندگی را به دانش‌آموزان بیاموزند و هیچ‌گاه از آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان غافل نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی تاکید کرد: در امور اجرایی حتما مقید به رعایت قوانین و مقررات باشید چرا که هیچ کس فراتر از قانون نیست و قطعاً اقدامات شما پاداش اخروی خواهد داشت.

هاشم ناظمی جلال؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید به بخشی از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه های برتر کشوری در المپیادها و جشنواره‌های علمی و آموزشی سطح کشوری و جهانی، میزبانی جشنواره‌های ورزشی سطح کشوری، انجام فرایندهای مرتبط با آزمون‌های استخدامی، انجام اقدامات مرتبط با پروژه مهر، انجام فرایند ثبت نام و سفارش کتب درسی و ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی از جمله این افتخارات و فعالیت هاست.

ناظمی جلال افزود: خوشبختانه در اکثر شاخص های عملکردی و ارزیابی، جزء استان های برتر کشور هستیم.

وی تابستان ۱۴۰۲ را در عین فشردگی کارهای آموزش و پرورش، شیرین توصیف کرد و با اشاره به توفیقات مختلف از جمله رتبه های تک رقمی کنکور سراسری و مدال های طلای جهانی، خاطرنشان کرد: شیرین ترین روزهای آموزش و پرورش در ماه های اخیر اتفاق افتاده است.

ناظمی جلال در ادامه سخنانش با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در سطوح مختلف آماده بازگشایی مدارس است، گفت: هرچند مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات وجود دارد اما با تمهیداتی که به‌صورت تخصصی و در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده؛ زیر ساخت های لازم برای یک شروع مناسب مهیا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به اولویت های کاری در نظر گرفته شده ار سوی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش کردستان آماده برنامه ریزی در راستای تحقق اولویت های این وزارتخانه است.

هاشم ناظمی جلال یکی از این اولویت‌ها را برنامه های فراگیر حوزه پرورشی در پنج محور عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی مدارس استان با کمک تمامی ارکان مدرسه از جمله اولیاء و دانش آموزان در حوزه پرورشی تلاش خواهند کرد.

ناظمی جلال در پایان سخنان خود از ضمن قدردانی از همه نهادهای همکار با آموزش و پرورش در راستای تمهید مقدمات بازگشایی، ابراز امیدواری کرد تمامی امکانات جهت حضور پرشور و به موقع دانش آموزان استان در مدارس فراهم آید.

گفتنی است در این دیدار مدیران کل نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری و نیز مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان و معاونین معاون آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش هم گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه های تخصصی خود را در بخش های مختلف ارائه دادند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا